Bár világszerte terjed az internetes vásárlás, idehaza sokan viszolyognak a gondolattól, hogy csak virtuálisan látják, amit megvesznek. Leginkább a könyvhöz és a műszaki cik-kekhez van bizodalmunk.
Idén 170-180 milliárd forintot költünk el az internetes áruházakban, ez az összes vásárlás mintegy 2-3 százaléka – tudta meg a Bors a Vatera virtuális piactér üzemeltetőjétől.
Ez az arány jóval kisebb, mint a fejlett országokban, ahol az áru húsz százalékát is a számítógép előtt ülve szerzik be. Pedig a neten sokkal jobb árakkal lehet találkozni, mert ez jóval olcsóbb a kereskedő számára is.
Az internetes vásárlás kölcsönös bizalmat feltételez, hiszen nem látjuk sem az eladót, sem pedig a terméket. Éppen ezért a törvény is jobban véd: a virtuális bolt harminc napon belül köteles visszavenni az árut, szemben a hagyományos üzlettel, ami csak három napig kötelezhető erre.
Jól eligazít a piactereken működő kölcsönös értékelési rendszer. Aki becsapja a vevőjét, azt ki is zárják ezekről a felületekről. Az apróhirdetési oldalakon érdemes személyes átvételben és készpénzfizetésben megegyezni: ekkor mégiscsak találkozik a vevő az eladóval és az árucikkel.
Növelheti a bizalmat, ha barát, ismerős ajánlja az adott portált vagy eladót.