Aktuális

Olcsóbb, de nem népszerű a virtuális bolt

i.

Létrehozva: 2012.12.15.

Bár világszerte terjed az internetes vásárlás, idehaza sokan viszolyognak a gondolattól, hogy csak virtuálisan látják, amit megvesznek. Leginkább a könyvhöz és a műszaki cik-kekhez van bizodalmunk.

Idén 170-180 milliárd forintot költünk el az internetes áruházakban, ez az összes vásárlás mintegy 2-3 százaléka – tudta meg a Bors a Vatera virtuális piactér üzemeltetőjétől.

Ez az arány jóval kisebb, mint a fejlett országokban, ahol az áru húsz százalékát is a számítógép előtt ülve szerzik be. Pedig a neten sokkal jobb árakkal lehet találkozni, mert ez jóval olcsóbb a kereskedő számára is.

Az internetes vásárlás kölcsönös bizalmat feltételez, hiszen nem látjuk sem az eladót, sem pedig a terméket. Éppen ezért a törvény is jobban véd: a virtuális bolt harminc napon belül köteles visszavenni az árut, szemben a hagyományos üzlettel, ami csak három napig kötelezhető erre.

Jól eligazít a piactereken működő kölcsönös értékelési rendszer. Aki becsapja a vevőjét, azt ki is zárják ezekről a felületekről. Az apróhirdetési oldalakon érdemes személyes átvételben és készpénzfizetésben megegyezni: ekkor mégiscsak találkozik a vevő az eladóval és az árucikkel.

Növelheti a bizalmat, ha barát, ismerős ajánlja az adott portált vagy eladót.  

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek