Olcsóbb, de nem népszerű a virtuális bolt

virtuális bolt
PUBLIKÁLÁS: 2012. december 15. 11:00
Bár világszerte terjed az internetes vásárlás, idehaza sokan viszolyognak a gondolattól, hogy csak virtuálisan látják, amit megvesznek. Leginkább a könyvhöz és a műszaki cik-kekhez van bizodalmunk.
i.

Idén 170-180 milliárd forintot költünk el az internetes áruházakban, ez az összes vásárlás mintegy 2-3 százaléka – tudta meg a Bors a Vatera virtuális piactér üzemeltetőjétől.

Ez az arány jóval kisebb, mint a fejlett országokban, ahol az áru húsz százalékát is a számítógép előtt ülve szerzik be. Pedig a neten sokkal jobb árakkal lehet találkozni, mert ez jóval olcsóbb a kereskedő számára is.

Az internetes vásárlás kölcsönös bizalmat feltételez, hiszen nem látjuk sem az eladót, sem pedig a terméket. Éppen ezért a törvény is jobban véd: a virtuális bolt harminc napon belül köteles visszavenni az árut, szemben a hagyományos üzlettel, ami csak három napig kötelezhető erre.

Jól eligazít a piactereken működő kölcsönös értékelési rendszer. Aki becsapja a vevőjét, azt ki is zárják ezekről a felületekről. Az apróhirdetési oldalakon érdemes személyes átvételben és készpénzfizetésben megegyezni: ekkor mégiscsak találkozik a vevő az eladóval és az árucikkel.

Növelheti a bizalmat, ha barát, ismerős ajánlja az adott portált vagy eladót.  

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.