Igazi színészparádé közepén találta magát Szemerey László bűvész, aki a Mary Poppins sztárjait taníthatta trükközni. A férfinak speciális megoldásokat kellett kitalálnia a produkció kedvéért.
Utazótáskából kivett 180 centis fogas, táncoló partvis, emeletessé változó torta, eltűnő madár. A Mary Poppins című musical nézőit pont úgy éri egyik meglepetés a másik után, ahogy a varázslatokat megálmodó bűvész, Szemerey László a produkcióba csöppen.
– Levetítették a Mary Poppins amerikai színpadi változatának madáreltüntető jelenetét, és megkérdezték, hogy utána tudnám-e csinálni? Azt mondtam, igen, de nálam nem háttal állna a művész, hanem a nézők szeme láttára válna kámforrá a kezében tartott szárnyas.
Elmondtam a megoldást is, azt hittem, ennyi az egész, s már indultam volna haza, amikor az igazgató utánam szólt: rendben, a darab összes trükkjét én találhatom ki, és taníthatom be a színészeknek – emlékszik vissza az egri bűvész. – Onnantól kezdve azon járt az eszem, miképp tudom a darab varázslatait úgy megoldani, hogy az eredetinél is jobbak legyenek.
– A táncoló partvis nem volt kihívás, de az utazótáskából kiemelt 180 centis fogason hetekig agyaltam, s szó szerint megálmodtam a megoldást – vallja be László, aki a hármas szereposztás miatt olyan színészeket taníthatott be, mint Mahó Andrea, Oroszlán Szonja és Polyák Lilla.
Mahó Andrea azt mondja, a varázslatok láttán először nagyon megijedt: – László könnyed mozdulatai mögött azonnal látszott a rutin, s nehéz volt elhinni, hogy ezek a csodák nekem is ilyen maguktól értetődően mennek majd.
Nagyon sokat kellett gyakorolnom, mind a hatalmas tárgyak kiemelését az utazótáskából, mind a kezemben mozgó kanári eltüntetését. Sőt, nem viccelek, partvissal mentem nyaralni, hogy minél tökéletesebben elsajátítsam a levegőben táncoló használati eszköz illúzióját. Komoly munka volt mindezeket megtanulni, de megérte: a közönséget valóban elkápráztatjuk – összegez a művésznő.