Panaszosok rohanták meg a T-Mobilt, miután szerda este Dél-Budán elnémultak a telefonok. Az átmeneti üzemzavar rávilágított arra, hogy ma már telefon nélkül megáll az élet.
Szerda este rémülten vette észre dr. Csányi Gyula, hogy nem tudja használni a telefonját, ami azért is aggasztotta, mert a gépkocsiján mobilos távfelügyelet van.
– Nem a szolgáltatás kimaradása borított ki legjobban, hanem az, hogy semmit nem lehetett tudni – mondta lapunknak. – Hiába hívtam a hibabejelentőt, csak zenélt, és be sem mondták, mi történt. Előadódhat galiba ott, ahol technika van, de hogy nem állnak velem szóba, az elfogadhatatlan.
Az interneten több százan dühöngtek a szolgáltatás kimaradása miatt. Furcsamód a mobilszolgáltatóval csak e-mailben lehetett felvenni a kapcsolatot, lapunk is csupán egy közleményt kapott a Magyar Telekom kommunikációs igazgatóságától, kérdéseinkre nem válaszoltak.
– Este 21 óra után Dél-Budán időszakosan hívásindítási, -fogadási és adatkapcsolati problémákat tapasztalhattak a 2G és 3G mobilhálózatban. A hiba Budapest kivételével országosan érintette a digitális kábeltévé- előfizetőket is. A hibaelhárítás azonnal megkezdődött, a szolgáltatások éjfél után ismét zavartanul működtek – közölték a Borssal.
Az, hogy ennyire kiborította az embereket négy óra mobil nélkül, mutatja: ugyanolyan létszükségletté vált a mobiltelefon, mint az áram. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság októberi adatai szerint száz emberre 115,6 SIM-kártya jut. Farkas Lajos pszichológus szerint a személyiségtől függ, ki hogyan viseli a telefon átmeneti elvesztését.
– Kétségtelen, hogy a virtuális világ a maga gyorsaságával és kényelmével könnyebben illeszkedik az ember lényéhez, ugyanakkor szép számmal akadnak, akik rendeltetésszerűen, a munkájukhoz vagy az életükhöz használják a mobilt és az internetet. Úgy vélem, azoknál alakulhat ki könnyen erős kötődés, egyfajta függőség, akiknek külső vagy belső okokból problémát jelent a valóság – vélekedik a szakember.