Egy vonaljegy most 320 forint. Januártól ezt – az egyébként rendkívül magas árat –, is vissza fogjuk sírni. A dráguláshoz alig társul majd a szolgáltatások színvonalának emelkedése.
A budapestieknek kell majd a legtöbbet dolgozniuk jövőre egyetlen vonaljegyért. A BKV drágulásával a magyar főváros tovább növelte világelső helyét. Bár nem itthon a legdrágább a közlekedés, a kereseteket összehasonlítva kiugróan drága a BKV-jegy a hazai bérekhez viszonyítva. Egyetlen jegyért tizenöt percet dolgozhat az átlag magyar. Varsóban és Pozsonyban ennek a fele is elég az ottani jegyre.
– A mostani emeléssel, valamint a főváros és a kormány forrásainak felhasználásával 2013-ban is finanszírozható marad a budapesti közösségi közlekedés – mondta György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes.
A BKV 140 milliárd forintból fog működni, ebből a jegyárbevételek 52 milliárdot tehetnek ki. Az emeléssel egy- milliárd forintos pluszbevételre számítanak, s bár ez „csepp a tengerben", tarthatatlan lenne, ha nem emelnék a jegyek és a bérletek árát – mondta György István. A vonaljegy ára most 320 forint. Januártól 350 forintra drágul.