A budapestieknek kell majd a legtöbbet dolgozniuk jövőre egyetlen vonaljegyért. A BKV drágulásával a magyar főváros tovább növelte világelső helyét. Bár nem itthon a legdrágább a közlekedés, a kereseteket összehasonlítva kiugróan drága a BKV-jegy a hazai bérekhez viszonyítva. Egyetlen jegyért tizenöt percet dolgozhat az átlag magyar. Varsóban és Pozsonyban ennek a fele is elég az ottani jegyre.
– A mostani emeléssel, valamint a főváros és a kormány forrásainak felhasználásával 2013-ban is finanszírozható marad a budapesti közösségi közlekedés – mondta György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes.
A BKV 140 milliárd forintból fog működni, ebből a jegyárbevételek 52 milliárdot tehetnek ki. Az emeléssel egy- milliárd forintos pluszbevételre számítanak, s bár ez „csepp a tengerben", tarthatatlan lenne, ha nem emelnék a jegyek és a bérletek árát – mondta György István. A vonaljegy ára most 320 forint. Januártól 350 forintra drágul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.