Érdekes cikkel lepte meg az olvasókat Matolcsy György. A gazdasági miniszter Heti Válaszban írt elemzésében Tony Hsieh amerikai vállalkozó könyvéből idéz. A férfi online cipőbolttal lett híres.
Ha valaki gyenge, mutasson erőt! Ha valaki erős, mutasson gyengeséget! – ezt írja Matolcsy György a Heti Válasz legfrissebb számában, amelyben Tony Hsieh amerikai vállalkozót állítja példának. Matolcsy szerint Hsieh 2010-es könyvében átadja a siker és a boldogság receptjét.
Hsiehtől több gondolatot is kiemelt a miniszter, például, hogy soha ne csaljunk, se játékban, se üzletben, mert hosszú távon a csaló nem nyerhet, és legyünk barátságosak, illetve szenvedélyesek, s végül: legyünk szerények.
A miniszter korábban gazdasági témájú könyveket elemezgetett, a mostani cikke viszont inkább érzelmi húrokat pendít. Tony Hsieh ezek szerint nagy hatással volt rá. A 38 éves kaliforniai férfi 1995-ben végzett a Harvardon.
Ezután alapította meg első internetes cégét, a Linkexchange-et, amelyet 1998-ban 265 millió dollárért (55 milliárd forintért) adott el a Microsoftnak. 1999-ben megalapította a Las Vegas-i Zappost, amely online cipő- és ruhakereskedéssel foglalkozik. Ezt 2009-ben adta el 1,2 milliárd dollárért az Amazonnak, de megtartotta az igazgatói széket. A Business Insider néhány hete a világ 9. legszexibb vezérigazgatójának választotta.