Regis McKenna, aki az Apple első marketingguruja volt, és 1983–1987-ig ült az Apple vezetői között, később is jó kapcsolatban maradt Steve Jobsszal. Munkatársai imádták, pedig a nyilvános megaláztatást is el kellett viselniük sokszor.
Regis McKenna, az Apple első marketingese szintén jó kapcsolatban maradt Steve Jobs-szal és rengeteg mindenre emlékszik.
– 1998-ban a feleségemmel öt iMacet vásároltunk az unokáinknak. Amikor az ötéves Molly kibontotta az ajándékát, csak annyit mondott: az élet szép. Sajnos, Molly iMacje hibás volt, és pár óra használat után, az optikai meghajtó nem akart kinyílni. Az üzletben azt mondták, hogy az előírások miatt nem cserélhetik ki egy újra az elromlott iMacet, a javítás pedig hetekig is eltarthat. Írtam egy e-mailt Steve-nek, és megkérdeztem az Apple ilyen irányú előírásairól. Öt percen belül csörgött a telefon. Steve volt az, kérdezte, hogy mi a probléma, és ki volt az eladó. Nem sokkal később a telefon újra csengett, az üzletből telefonáltak bocsánatkérések közepette, és szóltak, hogy ott vár egy új iMac az unokámra. Írtam egy újabb e-mailt Steve-nek, amiben megköszöntem a segítségét, és biztosítottam arról, hogy csodás karácsonyt varázsolt az unokámnak. Csak ennyit válaszolt: ho, ho, ho!
McKenna egy másik Steve Jobs-történetre is emlékszik. Miután Jobsot 1985-ben az új vezérigazgató, John Sculley és az igazgatók kitúrták az Apple-ből, Jobs mesélt McKennának a jövőbeni terveiről. – Egy olyan termékcsalád kifejlesztésén fogunk dolgozni, amivel az Apple is javíthatja a saját termékeit, ezért fel fognak vásárolni minket – állította.
Ekkor még nem is tudta, mennyire pontosan jósolta meg a jövőt. 1996-ban az Apple felvásárolta a Jobs által alapított NeXT-et 429 millió dollárért. Ez volt Steve Jobs visszatérése is az Apple-höz, amit a legsikeresebb visszatérésként emlegetnek a vállalati szférában.
Mesélj apádról!
Heidi Roizen, aki a 80-as években a Mac-szoftverekkel kereskedő T/Maker vezetője volt, egy nagyon személyes sztorit osztott meg Steve Jobsról.– 1989. március 1-jén Steve Jobs hívott fel, és egy tárgyalásról akart beszélni. Felvettem a telefont, mivel ő hívott, annak ellenére, hogy egy nappal előtte tudtam meg, hogy az édesapám elhunyt egy párizsi üzleti út során. Amikor elmondtam Steve-nek, hogy mi történt, azt mondta: – Akkor meg miért dolgozol? Menj haza! Mindjárt ott vagyok.
Jobs tényleg átment, leült Heidi elé a földre, és két órán keresztül hallgatta a zokogását. – Voltak kanapéim, de Steve nem szeretett kanapén ülni. Azt kérte, meséljek az apámról, hogy mi volt nekem fontos benne, és mit szerettem benne a legjobban. Miután Steve anyja pár hónappal korábban hunyt el, azt hiszem, teljesen átérezte, hogy mit is érzek, és hogy miről kell beszélnem. Mindig emlékezni fogok arra, hogy milyen nagy segítségemre volt abban a nehéz időben.
1989-ben a NeXT vevőket próbált szerezni, és éppen az IBM-mel tárgyalt, akik a NeXTStep szoftvert akarták licencelni a számítógépeikhez. Az egyik, neve elhallgatás kérő korábbi NeXT-alkalmazott szerint a cég nagyon akarta ezt az üzletet. Végül sikerült, az IBM 65 millió dolláros licencszerződést kötött. Mindkét vállalat ve-zetői összegyűltek a konferenciateremben, és várták Steve-et. Jobs végül miután belépett, odafordult az IBM felsővezetéséhez, és azt mondta
nekik:
– A felhasználói felület egyszerűen rossz! – Mindkét cég képviselői ledöbbentek. De ez tette Steve-et jó tárgyalóvá. Teljesen lefegyverezte az embereket azzal, hogy ilyen bombákat hajigált közéjük. Ilyeneket mondott: szerződünk veletek, de a terméketek gyenge. Felháborítóan tudott viselkedni, de végül mindig megkapta, amit akart.