Elkészült az elektronikus útdíjról szóló kormánytervezet. Eszerint a 3,5 tonna feletti teherautóknak kell fizetni majd minden olyan úton (sztráda, gyorsforgalmi út, országút), mely városon kívül halad. Ez összesen 6318 kilométert jelent. Ingyen csak az alsóbbrendű utakon és a bekötőutakon gördülhetnek. Ezek jelentenék a menekülési lehetőséget. De nem fogják, mert ott súlykorlátozással tiltják meg a nagyobb kamionok áthaladását, azaz visszaterelik őket a fizetős útra.
A szakaszokon a megtett út arányában kell fizetni, ám a tarifáról még nincs információ. A fejlesztési miniszter, Németh Lászlóné nem közölte, mennyi pénzt szednének be. Az átlagos európai kilométerpénz autópályán 26 forintnyi, autóúton 19 forintnyi euró.
Mindez megnöveli a fuvarozók költségeit és azoknak a termékeknek az árát is, így az alapvető élelmiszerekét (kenyér, tej), melyeket szállítanak. Ez azonban csak az első lépcső. Az e-útdíj drága beruházás, ám a műholdas rendszer alkalmas arra, hogy az ország összes közútját fizetőssé tehessék. A következő cél pedig ez lehet. A személygépkocsikról egyelőre nem szól a tervezet.
Információink szerint a kormányzat az útdíjjal szedné be az Alkotmánybíróság által elmeszelt városi dugódíj tervezett bevételeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.