A Ford nem viccel. Ha a fejükbe veszik, hogy valami egyedit, eddig soha nem látottat alkotnak, akkor meg is csinálják. A konkurenst lelépték, de B oszloppal nem lenne ugyanilyen jó a B-Max?
Valljuk meg, egy négyméteres autó a mai piacon már abszolút nem számít nagynak. A kisautók kategóriája is már ezt a méretet hozza, nehéz azonban ebbe a méretbe besűríteni egy öt személy számára kényelmes utas-és egy aránylag normális méretű csomagteret. A Ford a B-Max fejlesztését gyakorlatilag üres papírról kezdte. Kitűzték a marketing szempontból fontos irányokat, körbenéztek a piacon, és megpróbálták ötleteik összességét belegyúrni egy kis négyméteresbe. Lőjük le a poént, sikerült.
Persze lehet egy autó kényelmes, komfortos, tágas, fogyaszthat a kategóriában a legjobban, de semmit nem ér az egész, ha nincs egy ütőkártya a marketingeseknek a kezében. Kapóra jött az Opel próbálkozása a Merivával, melynél a „B oszlop”-mentes, visszafelé nyitható ajtó volt az adu király, így nyugodtan lehúzhatták az ászt a kölniek: a praktikusnak kevéssé nevezhető szárnyasajtók helyett egy tolóajtót terveztek a B-Max hátsó üléssorai mellé.
Az egészet megfejelték azzal, hogy itt sincs „B oszlop”, így az ajtók által felnyitható bejárat másfél méteresre nőtt, amely már a könnyed beszállásnál a tágasság érzetét kelti az utasokban. Szép megoldás, de rengeteg problémát kellett megoldani, már ami a biztonságot illeti. Hiszen a középső oszlop napjaink autóin nem csupán a hátsó ajtók tartójaként, de az oldalütközések hatékony védelmeként, a karosszériacsavarodások ellenszereként szerepel, és itt most ez hiányzik.
Ezért hihetetlen zárszerkezetek, oldalmerevítők kerültek a B-Maxba, csak azért, hogy elmondhassák, egy nagy technikai kihívást sikerült jól megoldani, de ne legyen senkinek kétsége, ennek anyagi vonzatát a vásárlók fogják megfizetni. A tolóajtó praktikus, és varázslatosan nagy helyet biztosít a beszálláshoz még a szűk parkolókban is, a gyereket akkor is be lehet tenni a gyerekülésbe, ha ott az a fránya oszlop a járgány mellett.
Persze látványos, amikor feltárul a B-Max oldala, és a gyár szerint az egy mozdulattal lehajtható ülések tetejére a fiatal családos sofőr beemelheti a skandináv bútoráruház lapraszerelt termékeit is. A gyár éppen ezzel mutatja be a sík padlóra hajtható hátsó üléssort és a hozzá kapcsolódó lebillenthető első üléseket, hisz a kicsinyke autóba így akár két és fél méteres tárgyak is becsúsztathatók.
Két dízel és három benzines motor közül választhatnak az érdeklődők, és a kategóriában ritkaságnak számító automata váltó is rendelhető, igaz, csupán az 1,6 literes benzineshez. A B-Max megkapta a Ford büszkeségének számító egy-literes turbó benzines mo- tort is, 100, illetve 120 lóerős teljesítménnyel, és kategóriaelső fogyasztással, amely napjaink benzinárainál egyáltalán nem elhanyagolható szempont.
Az egy-két gyermekes családoknak, vagy épp a kényelmes utazásokra vágyó idősebb korosztálynak fejlesztett B-Max elfogultság nélkül mondható, hogy remek ajánlat, talán a négymilliós kezdő ár vet csupán árnyékot a családok potenciális kedvencére.