Aktuális

Kacsahajó: peren kívül megegyeztek

Bors/MTI

Létrehozva: 2012.05.10.

Peren kívüli egyezség keretében több millió dolláros kártérítésben állapodtak meg a kacsahajó-balesetben elhunyt magyar fiatalok hozzátartozói az alperesekkel. Az ügyben eljáró philadelphiai bíró jóvá is hagyta a megállapodást, amelynek értelmében a két fiatal halott hozzátartozói 15 millió dolláron, 18 túlélő pedig kétmillió dolláron osztozik.

 

A philadelphiai szövetségi bíróságon hétfőn kezdődött meg a kártérítési per, amelyet a városban 2010. július 7-én bekövetkezett vízi baleset két magyar áldozatának hozzátartozói indítottak a felelősök ellen. Thomas O'Neill körzeti szövetségi bíró kedden felfüggesztette a tárgyalást, hogy az érintett feleket peren kívüli megállapodásra késztesse.

Egyik ügyvédjük, Peter Ronai úgy fogalmazott, hogy a családok „nem boldogok, de megkönnyebbültek és várják a hazatérést". Mint mondta, a családok kezdettől fogva úgy vélték, hogy kötelességük megadni a tiszteletet gyermekeiknek és megtenni minden tőlük telhetőt azért, hogy más gyermekek életét ne veszélyeztessék turistahajókat, uszályokat vagy vontatóhajókat nem biztonságosan üzemeltető cégek.
A philadelphiai Delaware folyón történt tragikus balesetben a kacsahajónak is nevezett, 10 méter hosszú városnéző vízibuszba beleszaladt egy 76 méteres tolóhajó. A két fővel üzemelő kacsahajón 35 utas tartózkodott, köztük egy cserelátogatáson tartózkodó magyar diákcsoport. A műszaki hiba miatt a vízen veszteglő kacsahajó a parttól 45 méterre süllyedt el a sebes mozgású folyóba.

A két fiatal magyar áldozat családja egyaránt beperelte a tolóhajó és a kacsahajó üzemeltetőjét, a K-Sea Transportation és a Ride the Ducks nevű vállalatot, de az alperesek között szerepelt a philadelphiai önkormányzat és mások is. A felperesek ügyvédjei szerint a tragédiát nem pusztán a két hajó kormányosának véletlenszerű hibái okozták, hanem a nem megfelelő kiképzés, biztonsági előírások és felszerelés, amelyek miatt a tulajdonosokat terheli a felelősség.

A szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálatának tavaly júniusban nyilvánosságra hozott megállapításai szerint a tragédiáért elsősorban a tolóhajó kormányosa volt felelős, aki nem a felső, hanem az alsó kormányosi állásban tartózkodott, így nem is láthatta az útjába kerülő, mozgásképtelenné vált és segítséget kérő sétahajót. A kormányos, Matt Devlin tavaly augusztusban halált okozó kötelességszegésben - ami hajózási jogban a gondatlanságból elkövetett emberöléssel egyenértékű - bűnösnek ismerte el magát, amiért novemberben egyévi szabadságvesztést kapott.
 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek