A magyar piacon talán már kicsit divatja múlt kategóriában, a pick-upok között hoz újdonságot idén a Ford.
Közel egy évtizede annak, hogy a kedvező áfa-visszaigénylési lehetőségek, a divatos terepjárózás miatt a pick-up modellek hazánkban virágkorukat élték. Az esetek túlnyomó többségében csupán azért vettek ilyen kis platós teherautót a vállalkozók, mert bár terepjárót szerettek volna, de ennek a kategóriának az autóiról lehetett visszaigényelni az áfát.
Ez rögtön 20-25 százalékos előnyt jelentett, ráadásul a marcona kinézetű autó is megvolt. Valamennyire rá lehetett fogni személyautós jellemzőket is, de valljuk meg, egy belvárosi túra nem volt vele egy leányálom. Pedig a pick-up nem erről szól. Jól mutatja ezt, hogy a nagyvilágban továbbra is millió szám értékesítik a gyártók, hiszen ez az autó egy munkaeszköz. Azok vásárolják, akiknek nagy teherbírású, jó vontatási készségű, strapabíró autóra van szükségük, ugyanakkor egy fürge, aránylag könnyed helyváltoztatásra képes kocsit akarnak. Ne okozzon gondot feldobni a platóra egy szerszámos ládát, vagy egy fél marhát.
Persze a szabadidősportok szerelmesei is megkedvelték ezeket az autókat, hiszen egy quad, egy hómobil, vagy épp a búvárfelszerelés is könnyedén fuvarozható. Talán ennek a csoportnak a megjelenése is indokolta, hogy a gyárak kényelmesebbé, emberbarátibbá tegyék a járgányokat, és persze ez ellen azok sem tiltakoztak, akik munkájukhoz használják. Szóval elkezdtek a pick-up-ok személyautósodni, erősödni. Vannak persze túlkapások itt is, hiszen a Nissan Navarra 180 lóerős motorja gyakorlatilag teljesen felesleges, városi körülmények közti vezetése egyenesen kihívás a bivalyerő miatt, így a most érkező Ranger tervezésénél valószínűleg ezt is figyelembe vették.
A gyári kommunikáció szerint csupán a nevében régi vadonatúj Ranger fejlesztésénél egyszerre több cél is volt. Elkészíteni egy autót, mely munka szempontjából garantálja az autó legendás erejét és tartósságát, a nagyobb teherbíró-képességet és teljesítményt, ugyanakkor a hobbisták számára kényelmesebb, biztonságosabb, kisebb a fogyasztása, és nem utolsó sorban a megjelenésében sem vall szégyent. Mindezt úgy, hogy a Ford világautó politikája szerint az autó tökéletes választás legyen Ausztráliától Argentínán át akár az európai vásárlóknak is. Ezt persze egyetlen autóval nem lehet megoldani, így lett az új Ranger egy pick-up család, amelyhez háromféle kabin (szimpla, kis hátsó ajtós és dupla), illetve 4x2-es és 4x4-es hajtáslánc, valamint a piaci viszonyokhoz és a vásárlói pénztárcákhoz igazodva kétféle hasmagasság és összesen ötféle felszereltség választható.
Az európai vásárlók kétféle dízelmotor közül választhatnak: a 2,2 literes (150 lóerő és 375 Nm) és a 3,2 literes (200 lóerő és 470 Nm) erőforrás egyaránt erősebb és nyomatékosabb a korábbinál, illetve kevesebbet is fogyaszt. Rövid tesztünk alapján meggyőződhettünk arról, hogy a vadonatúj Ranger legalább annyira otthon érzi magát egy szabadidős kiránduláson, mint amikor árut szállít egy építkezésre, s az új modell új szintre emeli a pick-upoktól elvárható kényelmet, technológiát és biztonságot.