Akciós árukra kényszerít a csóróság

PUBLIKÁLÁS: 2011. október 20. 21:00
Megdöbbentő, hány hónapot vesztegetünk el az életünkből vásárlással: egy átlagos vásárló 1539 órát tölt el a boltokban való nézelődéssel. Legtüzetesebben a vécépapír árát vesszük szemügyre.
Jó a vevőcsali
Vajon miért olyan vonzó az, amit akciósan hirdetnek?
– A vásárlás döntés, és minden döntésnek van kockázata. Ha akcióban megvásárolok egyszerre mondjuk három tusfürdőt, akkor megspórolok további két döntési helyzetet – mondja Fazekas Ildikó, a Magyar Önszabályozó Reklámtestület elnöke. A szakember szerint a gyártónak mindez azért jó, mert otthon a polcomon már három flakon is van a márkából. Többet fürödni nem fogok, de így hosszabb ideig használom a termékeit. Közben lehet, hogy megszeretem, így újból ilyet fogok venni. Végül a kereskedőnek is üzlet minden akció, hiszen így tudja becsábítani az embereket a boltba. S ha már ott vannak, vásárolnak mást is.














H. Z.–Hu.–Zo.
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.