Süket fülekre találnak a milliárdos kampányok

politika
PUBLIKÁLÁS: 2008. július 17. 10:15
Mennyire hatékonyak a kabinet intézkedéseit bemutató reklámhadjáratok? A Miniszterelnöki Hivatalban nem tudták megmondani, készült-e minderről kimutatás, lapunk ezért egy szakértőhöz fordult a kérdéssel. Ami viszont biztos: a kormány népszerűségén alig javított valamit eddig a bő másfél évre tervezett, tavaly ősztől jövő júniusig felhasználható, 2,6 milliárd forintos reklámkeret.
Példatár


- A kampánynak csak akkor van értelme, ha információt juttat célba - vélekedik Kiszelly Zoltán. A politológust arra kértük, hogy emeljen ki egy rossz, illetve egy jó példát a rengetegből.
- Az Új Magyarország kiadvány nem kapcsolódik a mindennapokhoz, túl sok a makroszám, az átlagember aligha érti meg, miről van benne szó . A füzetnél hatásosabb a rádió vagy a tévéhirdetés.
Összeg: nettó 364 millió forint
+ A schengeni csatlakozással kapcsolatos kampány viszonylag elfogadható, hiszen felhívta az emberek figyelmét hasznos tudnivalókra.
Összeg: nettó 52 millió forint

8 hónap mérlege
Nagyobb reklámhadjáratok tavaly novembertől napjainkig
(forrás: MEH)


A médiaköltség bruttó 137.698.144 forint volt.

2, Schengeni csatlakozással kapcsolatos tájékoztatás
Médiaköltsége bruttó 62.327.653,- Ft.

3, www.tegyunkerte.hu (közigazgatás, oktatás)
A kampány bruttó 70.919.370,- Ft volt.

4, Felsőoktatás
A kampány médiaköltsége bruttó 93.848.546,- Ft.

5, a, Fair Play I. – feketegazdaság elleni küzdelem
Médiaköltség: bruttó 272 millió forint.

b, Fair Play II. – fogyasztóvédelem
A kampány médiaköltsége bruttó 114 millió forint.

c, Fair Play – III. Közlekedésbiztonság
A kampány teljes médiaköltsége bruttó 74 millió forint.

6 a SZ.É.P. – Szűréssel az Életért Program I.
A kampány médiaköltsége bruttó 247 millió forint.

b SZ.É.P. – Szűréssel az Életért Program II.
A kampány bruttó 58 millió forintba került.

7 Új Magyarország Kiadvány
Első kiadvány - 2007. november elején nettó 104,2 millió forint;
Második kiadvány - 2008. január végén nettó 126 millió forint;
Harmadik kiadvány – 2008. júniusában nettó 133,6 millió forint.





Bors
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.