Aktuális

Süket fülekre találnak a milliárdos kampányok

Címkék
politika

Létrehozva: 2008.07.17.

Mennyire hatékonyak a kabinet intézkedéseit bemutató reklámhadjáratok? A Miniszterelnöki Hivatalban nem tudták megmondani, készült-e minderről kimutatás, lapunk ezért egy szakértőhöz fordult a kérdéssel. Ami viszont biztos: a kormány népszerűségén alig javított valamit eddig a bő másfél évre tervezett, tavaly ősztől jövő júniusig felhasználható, 2,6 milliárd forintos reklámkeret.

Példatár


- A kampánynak csak akkor van értelme, ha információt juttat célba - vélekedik Kiszelly Zoltán. A politológust arra kértük, hogy emeljen ki egy rossz, illetve egy jó példát a rengetegből.
- Az Új Magyarország kiadvány nem kapcsolódik a mindennapokhoz, túl sok a makroszám, az átlagember aligha érti meg, miről van benne szó . A füzetnél hatásosabb a rádió vagy a tévéhirdetés.
Összeg: nettó 364 millió forint
+ A schengeni csatlakozással kapcsolatos kampány viszonylag elfogadható, hiszen felhívta az emberek figyelmét hasznos tudnivalókra.
Összeg: nettó 52 millió forint

8 hónap mérlege
Nagyobb reklámhadjáratok tavaly novembertől napjainkig
(forrás: MEH)


A médiaköltség bruttó 137.698.144 forint volt.

2, Schengeni csatlakozással kapcsolatos tájékoztatás
Médiaköltsége bruttó 62.327.653,- Ft.

3, www.tegyunkerte.hu (közigazgatás, oktatás)
A kampány bruttó 70.919.370,- Ft volt.

4, Felsőoktatás
A kampány médiaköltsége bruttó 93.848.546,- Ft.

5, a, Fair Play I. – feketegazdaság elleni küzdelem
Médiaköltség: bruttó 272 millió forint.

b, Fair Play II. – fogyasztóvédelem
A kampány médiaköltsége bruttó 114 millió forint.

c, Fair Play – III. Közlekedésbiztonság
A kampány teljes médiaköltsége bruttó 74 millió forint.

6 a SZ.É.P. – Szűréssel az Életért Program I.
A kampány médiaköltsége bruttó 247 millió forint.

b SZ.É.P. – Szűréssel az Életért Program II.
A kampány bruttó 58 millió forintba került.

7 Új Magyarország Kiadvány
Első kiadvány - 2007. november elején nettó 104,2 millió forint;
Második kiadvány - 2008. január végén nettó 126 millió forint;
Harmadik kiadvány – 2008. júniusában nettó 133,6 millió forint.





Bors
Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek