Vélemény: piaci rés

megcsalás
PUBLIKÁLÁS: 2014. augusztus 01. 13:00
Hallották? Itt az új őrület, a házasoknak szóló internetes szeretőkereső. Az oldalt alapító cég a világ 41 országában van jelen, már hazánkban is kattintgathatunk a garantáltan diszkrét félrelépésért.
Máté Sándor

Nem szeretnék foglalkozni a dolog morális oldalával, de talán érdemes eltöprengeni azon a félmondaton, amely a vállalat egyik vezetőjével készült interjúban olvasható. A manus lazán odaveti: ők egy piaci rést töltenek be. Azért léteznek, mert igény mutatkozik a szolgáltatásukra. Ilyen egyszerű ez.

Minden bizonnyal a mai kor tehetséges vállalkozói még rengeteg piaci résre bukkanhatnak. Nincs más dolguk, mint betömni a fránya lyukakat. Ami tegnap még extrém, titkos igénynek számított, abból holnapra mindenki számára elérhető szolgáltatás válik. Erkölcsi gátak? A szolgáltatást nyújtó vállalatok – akárcsak a szeretőkereső – minden felelősséget a megrendelőre tolnak. „Emberek, ne ránk haragudjatok! Mi csak segítünk az ügyfél által meghozott döntés megvalósításában.”

Nagy kérdés persze, hogy hol mosódnak el a társadalmi konvenciók és az egyén döntési szabadsága közötti határok. Hol az a pont, amikor még magánügyről beszélhetünk, és mikor jön el a pillanat, amikor már csak azon sopánkodhatunk: micsoda beteg társadalomban élünk.

A japánoknál például nem snassz, ha egy házas ember fizet egy alvókabinért, amelyben egy tinilány mellett hajthatja álomra a fejét. Az sem ciki, ha a jól öltözött üzletember használt női alsóneműt vesz egy automatából, hogy hazafelé menet a metrón szagolgathassa. Magyarországon ugyanezért ferde szemmel néznének Pista bácsira.

De lehet, hogy már nem sokáig. A világ villámgyor­san zakatol egy homályos irányba. Ki tudja, mi lesz a végállomás. Én minden­esetre kezdek lemaradni.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.