A kísérlet bebizonyította, hogy ez a legbiztonságosabb ülőhely a repülőgépen

repülőgép baleset
PUBLIKÁLÁS: 2024. október 22. 18:29
A tudósok szándékos légi balesetet hajtottak végre egy utasszállítóval, hogy megvizsgálják, melyik ülésnek van a legnagyobb esélye a túlélésre és melyik a legbiztonságosabb ülőhely a repülőgépen.
A tudósok bebizonyították, hogy melyik a legbiztonságosabb ülőhely a repülőgépen, ha légi baleset történik - illusztráció Forrás: Shutterstock/ Andrii Vodolazhskyi

A kísérlet bebizonyította, hogy ez a legbiztonságosabb ülőhely a repülőgépen

2012-ben tudósok egy csoportja szándékos légi balesetet idézett elő egy utasszállító repülőgéppel a mexikói sivatagban, hogy meghatározzák, melyik ülésen lenne a legjobb ülni, ha egy kereskedelmi repülőgép lezuhanna.

Természetesen nem voltak valódi emberek ezen a gépen, ehelyett tele volt törésteszt-bábukkal, kamerákkal és mérőműszerekkel.

Az összes szükséges engedély megszerzése után 2012. április 27-én kerülhetett sor a tesztre, azzal a gondolattal, hogy valakinek a pilótafülkében kell lennie, amikor a repülőgép felszáll az egekbe. A gépet egy hatfős legénység vitte fel, mielőtt egy távirányítós kezelőhöz került, aki egy másik gépen, a Boeing mögött repült.

A fedélzeten lévő legénység mindössze három perccel a becsapódás előtt, ejtőernyővel kiugrott a gépből.

In 2012, a group of Mexican scientists intentionally crashed a Boeing 727 to test which seats had the best chance of survival.
byu/EzzyyPeezy ininterestingasfuck

A repülőgép balesetben a gép futóműve és maga a repülőgép több részre szakadt.
Tehát a kérdés, amit mindannyian feltettünk már, hogy melyik ülések a legbiztonságosabbak?

Nos, a 7A ülés több mint 150 méterrel odébb került a balesettől, ezért szinte biztos, hogy meghalt volna a benne ülő személy.

A szakértők végül arra a következtetésre jutottak, hogy baleset esetén a legjobb helyek a szárnyak mellett vannak. A gép hátulja közelében is biztonságosabbak az ülőhelyek, mivel ott a legerősebb a repülőgép teste.

Valójában a tudósok eredményei szerint a repülőgép hátuljában ülő utasok komolyabb sérülés nélkül kiszállhattak volna a roncsból, és elhagyhatták volna a helyszínt, mivel a tesztben a gép eleje érte el először a talajt.

Viszont ha a gép hátulja ütközött volna először szilárd talajjal, akkor valószínűleg más történt volna a hátul utazókkal.

A tisztviselőknek sok akadályt kellett leküzdeniük ahhoz, hogy végül teljesítsék a tesztet. Eredetileg az Egyesült Államokban készült volna, de a csapat soha nem kapott engedélyt az államok tisztviselőitől. Így Mexikó mellett döntöttek, ahol lehetővé vált számukra, hogy teljesítsék a fontos tesztet – írja az Unilad.

Nemrég írtunk a témában egy másik cikket, amelyben Doug Drury ausztrál repülési szakértő az elmúlt évtizedek statisztikáira támaszkodva az utolsó sor középső üléseit nevezte meg a legbiztonságosabbnak, ahol a halálozási arány mindössze 28 százalék. Viszont szerinte a legveszélyesebb ülőhelyek a kabin középső harmadában lévő folyosóknál találhatók, 44 százalékos halálozási rátával.

Az alábbi videóban egy pilóta mondja el a véleményét a biztonságos ülésekről:

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.