Még a Colosseumot és Pompejit is megelőzte a firenzei Uffizi

Uffizi
PUBLIKÁLÁS: 2022. április 05. 09:11

Az Uffizi-képtár első ízben lett a leglátogatottabb kulturális helyszín Olaszországban, az elmúlt évben 1,72 millióan látogatták meg, tudtuk meg az MTI-től. A firenzei múzeum ezzel a második helyre szorította az "örök első" római Colosseumot, amelybe 1,63 millió látogató váltott jegyet. A harmadik helyen a Vatikáni Múzeum végzett 1,61 millió látogatóval, a negyedik helyen álló Pompeji Régészeti Parkot egymillióan keresték fel 2021-ben.

Uffizi-palota Forrás: robertharding via AFP/Nico Tondini/Nico Tondini

A pandémia kezdete óta először vasárnap ismét ingyenesen lehetett látogatni az olaszországi állami múzeumokat. Az Uffizi-képtárt 33 ezer ember kereste fel, több mint bármely másik hétvégén 2019 óta. A belépődíjmentes múzeumi napokat 2014-ben vezette be Dario Franceschini kulturális miniszter.

Sandro Botticelli: Vénusz születése (1485–1486) Forrás: Travelo

Az Uffizi Képtárat (olaszul Galleria degli Uffizi) 1581-ben alapították Firenze történelmi központjában Cosimo de' Medici udvari építésze, Giorgio Vasari tervei alapján, aki nemcsak építész volt, hanem a legkiválóbb festők, szobrászok és építészek életrajzírója is. Eredetileg bírók, hivatalnokok és kereskedők irodái számára épült, mára a világ egyik legrégebbi és leghíresebb művészeti gyűjteményét tartalmazza. Mintegy 50 teremben, kronologikus sorrendben láthatók a 13. századtól a 18. századig készült festmények. A gyűjtemény egyik leghíresebb alkotását a művészet iránt kevésbé érdeklődő közönség is ismerheti: Botticelli Venusz születéséről van szó. De három Leonardo da Vinci, egy Michelangelo, néhány Raffaello és sok Tiziano mű is látható az Arno folyó fölötti Ponte Vecchióra és a városra néző termekben.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.