Két új, nemzetközi terminál épületet emelnek hamarosan a John F. Kennedy nemzetközi reptéren - közismert nevén a JFK-n. Az Amerika kapujának is tartott reptér tavaly már 60 millió utast fogadott, a tumultus pedig egyre elviselhetetlenebb. Ezt mutatja, hogy minden negyedik ide érkező és induló gép késett. A JFK ezzel az eredménnyel csak a 14. helyet vívta ki az utasok között az USA reptereinek értékelése során – írja a The New York Times.
A legtöbb panasz a késéseken túl a terminálok közötti közlekedésre, a lassú csomag- és útlevélkezelésre érkezik. A fejlesztések ezeknek a problémáknak jó részére megoldást jelent majd. A beruházást maga New York polgármestere jelentette be a hét közepén. Andrew M. Cuomo kiemelte: egyszerre két új, nemzetközi terminál építésébe fognak. Az egyiket az egyik ottani diszkont cég, a JetBlue, a másikat pedig egy nemzetközi csapat építi, amelynek tagjai a Lufthansa, az Air France, a Japan Airlines és a Korean Airlines lesznek.
Utóbbi cégek összesen 7 milliárd dollárt fordítanak az új terminálra - ez váltja majd ki a jelenlegi 1-es és 2-es terminálokat. Az új nemzetközi terminált a müncheni reptér üzemelteti majd. (A repteret a város tulajdonában levő New York Port Authority üzemelteti.) A JetBlue új utasforgalmi épülete ennél jóval olcsóbb lesz, mindössze 3 milliárdba kerül majd. Ennek a jelenlegi 7-es terminál eldózerolásával teremtenek helyet.
A JFK legsúlyosabb gondja továbbra is a közlekedés. A terminálok közötti belső összeköttetést viszonylag hamar, és kis költséggel lehet korszerűsíteni, és a tervekben szerepelt az Air Train megújítása is. Ez a vasútvonal a terminálokat kapcsolja össze a New York-i metróhálózat Jamaica állomásával. (A viteldíj itt 5 dollárba kerül.) A fő gond azonban - úgy tűnik - továbbra is az, hogy a másik New York-i reptérrel, a La Guardiával szemben a JFK-nek nincs közvetlen kötöttpályás kapcsolata a belvárossal, vagyis Manhattannel. A megközelítésére így csak a busz, gépkocsi és taxi marad.
Az ide vezető Van Wyck autópálya viszont állandóan zsúfolt, a Hudson folyó alatti alagútról nem is beszélve. A reptér megújításának tervében nem szerepel egy metróvonal építése, csupán az, hogy 1,5 milliárdért szélesítik az autópályát, és korszerűsítik a lehajtókat és kereszteződéseket. A terv kritikusai szerint ez azonban nem jelent megoldást, csak konzerválja a gyakori kaotikus közlekedési állapotokat. Márpedig 2035-re már 80 millió utassal számolnak évente...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.