Az Aviation Safety Network adatbázisa szerint 1946 és 2016 közötti időszakban július 17. az a nap, amikor a legtöbb halálos kimenetelű repülőgép-katasztrófa történt: tizenhét légi közlekedési balesetben összesen 927-en vesztették életüket - írja az Airportal, amely az év ezen napján bekövetkezett, legtöbb halálos áldozattal járó légi baleseteket gyűjtötte össze.
A legtöbb halálos áldozatot követelő légi katasztrófa a Malaysia Airlines Boeing 777-2H6ER repülőgépének 2014-ben történt lelövéséhez kapcsolódik. Akkor 283 utas és a gép 15 fős személyzete vesztette életét. Az NTSB egy animációt is készített a katasztrófáról:
1996-ban a Trans World Airlines Boeing 747-esének balesetében 230-an haltak meg. A személyzet emelkedés közben észlelt problémát az egyik üzemanyagszint jelzőnél, majd néhány perccel később robbanás történt a repülőgépen. A 747-es több darabra hullott, roncsai East Morichestól 8 mérföldre délre a tengerbe zuhantak. A vizsgálatok nem tudták minden kétséget kizáróan megállapítani a robbanás okát. Annyit lehet tudni, hogy a robbanás a középső üzemanyagtankban történt és nagy valószínűséggel az üzemanyag-szintjelző berendezésnél történt rövidzárlat okozhatta a robbanást.
De 199-en haltak meg például a TAM Linhas Aéreas Airbus A320-233 gépének balesetében 2007-ben, amikor a gép a leszállást követően túlfutott a São Paulo-i repülőtér 1940 méter hosszú, a leszálláskor nedves és csúszós állapotú futópályáján. A repülőgép egy épületnek és egy benzinkútnak ütközött.
2000-ben az indiai Alliance Air Boeing 737-2A8 repülőgépének balesetében vesztette életét hatvan ember. A 7412-es számú járat Kalkuttából repült Patna-ba, de a leszállást megelőzően a repülőgép túl magasan volt, ezért a pilóták egy teljes kör lerepülésére kértek engedélyt, hogy közben a megfelelő magasságra süllyedhessenek. Az engedélyt a bal fordulóra meg is kapták a légiforgalmi irányításától, azonban a forduló közben a repülőgép átesett, majd lakott területre zuhant a repülőtértől körülbelül 2 kilométere délnyugatra. A vizsgálatok szerint a katasztrófát emberi hiba okozta, az átesésre figyelmeztetést követően a pilóták már hiába próbáltak átstartolni.
Az Airportal cikkében bővebben is olvashatnak a légi katasztrófák okairól, de az elmúlt hetven év július 17-i napjain történt tragikus légi közlekedési balesetek teljes listáját itt találja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.