A beadvány szerint a gép elérné a Mach 4,5-et, azaz a hangsebesség négy és félszeresét. Összehasonlításképpen: a Concorde végsebessége Mach 2 volt. A Concorde 2.0 függőlegesen emelkedne a magasba, ahol a többnyire rakétákon használt speciális hajtóművek bekapcsolnának, és a gép felgyorsulna az utazási sebességre - írja az MTI a BBC hírportál alapján.
Igazi elitjáratról lenne szó: a szabadalmi pályázat szerint a mindössze 20 utas függőágyakban helyezné kényelembe magát. Az Airbus azonban nemcsak kereskedelmi használatban gondolkodik, a tervek szerint hadászati alkalmazása is lehetne a szupergépnek.
A megvalósítás mindenesetre nem várható túl korán. Maga a repülőgépgyártó is hangsúlyozta, hogy a szabadalomban szereplő technológiai megoldások olyan koncepciókon alapulnak, amelyek még a kidolgozás nagyon korai fázisában vannak.
A terveket valójában már 2011-ben publikálták, de csak most kaptak nagyobb nyilvánosságot, miután az amerikai szabadalmi hivatal elfogadta azokat. Akkor az Airbus azt mondta, hogy 30-40 évbe is beletelhet, amíg üzembe állítják a járatot, ha egyáltalán eljut eddig a fejlesztés. A társaság közlése szerint két hiperszonikus projekten is dolgoznak - az egyiken japán partnerekkel, a másikon orosz és ausztrál részvétellel -, amelyek a Mach 6-ig terjedő sebességspektrum meghódítását célozzák.
A London-New York távot kicsit kevesebb mint 3 és fél óra alatt teljesítő Concorde legendájáról és annak véget vető 113 halálos áldozatot követelő, 15 évvel ezelőtti párizsi katasztrófájáról itt írtunk részletesen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.