Egyre több 7 és 17 év közötti lány alakít ki saját arcápolási rutint, amit a közösségi médiából, különösen a TikTokról lesnek el – derül ki a Northwestern Egyetem friss kutatásából. A kutatók álprofilokat hoztak létre 13 éves lányoknak kiadva magukat, és 100 népszerű videót elemeztek. A megdöbbentő eredmények szerint ezek a fiatalok átlagosan 6 különböző arckrémet, szérumot vagy más terméket használnak egyszerre, egy hónapra akár 168 dollárt (kb 60 ezer forintot) is elköltve – sőt, volt, aki 500 dollár fölé is ment.
A legnézettebb videókban átlagosan 11 aktív hatóanyag szerepelt, amelyek gyakran összeütköznek egymással, így bőrirritációt, égő érzést vagy akár napérzékenységet okoznak, írja a New York Post. A videók mindössze 26 százaléka tartalmazott fényvédőt, holott ez kulcsfontosságú a bőrrák megelőzésében. Az orvosok arra figyelmeztetnek, hogy a túlzásba vitt arcápolás, amely látszólag az egészség jegyében történik, valójában a szépség, a karcsúság és a fehér bőr iránti társadalmi elvárásokat erősíti, ami a fiatalok önbecsülésére is romboló hatással van. A jelenség különösen veszélyes, mivel sok 13 év alatti is fent van a TikTokon, annak ellenére, hogy ez szabályellenes. A platform ugyan együttműködik szakértőkkel a fiatalkorúak védelme érdekében, de az orvosok szerint ez nem elég.
A Pediatrics szaklapban megjelent tanulmány szerint ideje lenne komolyan venni a közösségi média hatását a fiatalok testi és lelki egészségére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.