Tévhitek és panaszok
Léteznek évek óta a köztudatban keringő feltevések, melyek a gáz minőségével, fűtőértékével kapcsolatban fogalmaznak meg kételyeket. Ilyen például a gázláng színárnyalata: ha ugyanis a megszokott kék láng sárgára vagy pirosra színeződik, akkor vélhetően nem tiszta gázt kapunk. A szakértők teljesen alaptalannak tartják a gyanút, hiszen a szín nem a hígított gáz, hanem az égés minősége szerint változik, ehhez pedig elég akár egy kis por is a levegőben. A másik tévhit, hogy levegővel hígítják a vezetékes gázt: ez már csak azért is elképzelhetetlen a hozzáértők szerint, mert a két anyag elegye azonnali robbanást idézne elő. A gáz fűtőértékét a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal ellenőrzi, de a Magyar Energia Hivatalnál is tehet panaszt, aki mégis manipulációt sejt.
Mihez van jogunk?
* Szolgáltatót szabadon választhatunk, a váltás pedig ingyenes.
* Aki váltás után mégis meggondolja magát, az bármikor visszatérhet a régihez, feltéve, ha nincs tartozása.
* Ha a szolgáltató nem teljesíti a minőségi követelményeket – például tévesen vagy későn állítja ki a számlát –, fogyasztóként pénzbeli kárpótlást követelhet.
* Mikkor a szolgáltató ellenőrzi a mérőt, a fogyasztó jelen lehet. Gond esetén a felvett jegyzőkönyvbe beleírhatja az észrevételeit is.
Panaszkodni csak írásban érdemesTúlszámláznak vagy a fogyasztó téved?Életet menthet ötezer forintBors