Látványnak nem utolsó, de hogy a nézők kedvelik-e majd a robotversenyt, az kérdéses
Nincs megállás: a zöld száguldó cirkusz, azaz a Formula E után jövőre még merészebb újítással rukkolnak elő, a pilóta nélküli, futurisztikus Roborace-szel. A prototípust már meg is tervezte Daniel Simon, aki korábban a Forma–1-es Hispania Racing versenygépeit álmodta meg, de Hollywoodnak is többször dolgozott. Az egyik legjobban sikerült mozis járműve a Feledés című sci-fiben látható, a szitakötő-szerű űrrepülőt Tom Cruise irányítja, s ugyancsak látványos a Tron: Örökség számára készített áramvonalas motorja.
Nos, ezt a stílust követi a Roborace-nél is, hiszen a cél a leggyorsabb önjáró kocsi kialakítása. A 20 autóból álló mezőny a Formula E betétprogramjaként már a 2016–17-es idény második felében elrajtolna. Az autók fizikai paraméterei egyformák lesznek, csupán a szoftverek különböznek majd, vagyis valójában itt a mérnökök csatázhatnak.
Az autók egyébként képesek lesznek felismerni egymást a pályán – így elvileg az ütközések kizártak –, valamint az ideális nyomvonalat is, ezzel garantáltan a leggyorsabb körre képesek az adott városi aszfaltcsíkon.
Kérdés, hogy a szurkolók mennyire kíváncsiak egy olyan sorozatra, ahol már tényleg csak a gépek csatáznak, az emberek szerepe a futam alatt szinte minimális. Elvégre az F1-et is sokan épp azért kritizálják, mert az utóbbi időben a pilótáknak túl sok kütyüvel kell foglalkozniuk, és lassan a főmérnökeik távirányítják őket.