Érdekességül mellett e szerkezetek mögött egytől egyig kimagasló mérnöki teljesítmény áll, emellett igen mutatósak is. Íme.
A 165 kilométer hosszú Tanjang-Kunsant 2011-ben nyitották meg Kínában. A hidat négy éven keresztül közel 10 ezer ember építette. Ez a hihetetlen szerkezet köti össze Sanghajt és Pekinget, ára 9 milliárd dollár volt.
A franciaországi Millai viadukt magasabb, mint az Eiffel-torony. A 343 méter magas szerkezet 2004-ben nyílt meg, és már akkor kiérdemelte a világ legmagasabbjának a címét. Ma is a leghosszabb ferdekábeles hídként tartják számon. A Tarn-völgyet szeli át Clermont-Ferrand és Béziers és Narbonne között. A szoborszerű építményt sokan alulról, kenuról is szeretik megcsodálni.
A több mint 10 mérföldes Vasco da Gama híd Portugália északi és déli részét köti össze, 1998-ban nyitották meg. Nevét a portugál felfedezőről kapta, aki a 15. században az első európaiként elérte Indiát a tengeren. A Tejo folyón átívelő híd gyalogosan nem megközelíthető, és úgy épült, hogy ellenálljon a 155 mérföld/órás szélnek
Júniusi megnyitása óta Vietnam 150 méter hosszú Aranyhídja (Golden Bridge) jelentős turisztikai attrakcióvá vált. A Da Nang városa melletti Bà Nà Hills üdülőhely hegytetején elhelyezkedő, jellegzetes híd úgy néz ki, mintha két hatalmas tenyér tartaná.
A világ leghíresebb hídja talán San Francisco ikonikus átkelőhelye, a Golden Gate, mely 1937-ben, egyhetes ünnepség sorozat keretében nyílt meg. Az Amerikai Egyesült Államok második leghosszabb függőhídja a Csendes-óceánt és a San Francisco-öblöt elválasztó szorost íveli át. Az Amerikai Építészek Intézete 1999-ben listát állított össze az USA legnépszerűbb építményeiről, a Golden Gate híd ennek az 5. helyén szerepelt. A hatsávos út mellett a hídon gyalogosan és kerékpárral is lehet közlekedni, a híd alatt nagy a hajóforgalom.
A Kanadában található Hartland/New Brunswick hidat „csókos hídnak" is nevezik. A 390 méter hosszú építmény becenevét onnan kapta, hogy 1901-es építésekor a fiatal férfiak „megtanították" lovaiknak, hogy megálljanak a híd felénél, hogy kedvesüktől ellophassanak néhány csókot, mielőtt továbbmennének a másik oldalra. Az egyirányú hidat a helyi lakosság ellenkezése ellenére 1921-22-ben lefedték. A kissé prűd polgárok attól tartottak, hogy a híd „lefedése" veszélyt jelent a fiatalok erkölcsére.
A Japánban található Akashi-Kaikyo híd, más néven Pearl Bridge, 1991 méter hosszú, az Akashi-szoroson ível át. A Honshu és Awaji-szigetet összekötő hidat 1955-ben egy kompbaleset után kezdték el építeni, melyben száznál is többen, köztük kisgyerekek is meghaltak. A hidat kétmillió munkás építette tíz éven át.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.