Ozzy Osbourne,nemcsak a meghatározó Black Sabbath zenekar énekeseként uralta a metál világot, hanem üzletemberként is kiemelkedő teljesítményt nyújtott, mivel a neve gondosan felépített márkanévvé vált, ami egyenesen berobbantotta őt az üzleti világba és hatalmasakat kaszált.
A metál énekes felesége, Sharon Osbourne mindenben támogatta férjét, akivel 1982-ben házasodott össze. Sharon a házatársi teendők mellett, üzlettársként is aktívan tevékenykedett. A házaspár már a 2000-es évek elejétől tudatosan építette fel a „The Osbournes” című valóságshow révén a család imázsát, mint egyfajta márkát. Ezzel párhuzamosan más kezdeményezések is folyamatos bevételt biztosítottak számukra, például az Ozzfest nevű fesztiválsorozat, valamint a zenekar hivatalos termékeinek árusítása.
Ozzy Osbourne saját nevét és arculatát jogilag is levédette, így ezek kereskedelmi felhasználása kizárólag a család kezében marad.
A vagyon sorsát már jóval Ozzy halála előtt rendezték, mivel ő és felesége, Sharon Osbourne hosszú éveken át dolgoztak egy világos, jól átlátható öröklési terven, amelynek célja a későbbi viták megelőzése és az énekes akaratának maradéktalan érvényesítése. A hagyatékot Sharon, valamint hat gyermekük – Aimee, Kelly, Jack, Jessica, Louis és Elliot – között osztják szét, bár az egyes részesedések pontos arányait nem hozták nyilvánosságra.
Külön figyelmet fordítottak arra is, hogy Ozzy képmását és hangját ne lehessen jogtalanul felhasználni. A digitális örökséget, különösen a mesterséges intelligencia terjedésének fényében, szerzői jogi eszközökkel védték le. Meghatározták, milyen feltételekkel és módon lehet Ozzy hangját vagy megjelenését felhasználni például filmekben, reklámokban vagy MI által generált zenékben.
A szakértők becslése szerint az énekes halálát követően közel 220 millió dollárra becsülik a teljes hagyatékot.
Az énekes öröksége kiemelkedővé vált, nemcsak jogi és vagyoni szempontból, hanem zenei és kulturális szinten is - olvasható a Maszol oldalán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.