Tarolt a Coca-Cola és a Hell a 2024-es piacon

Pepsi
PUBLIKÁLÁS: 2025. július 01. 14:56
A 2024-es év jelentős változásokat hozott a magyar üdítőital-piacon. Míg a Coca-Cola és a Hell kiemelkedő eredményekkel zárt, addig a Pepsi továbbra is veszteséges maradt, a Szentkirályi pedig a növekedés ellenére profitcsökkenést könyvelt el.

Árbevétel és profit: A Hell és a Coca-Cola dominanciája

A 2024-es évben a legnagyobb árbevétel-növekedést a Hell és a Coca-Cola mutatta. Az energiaital-gyártó 25 százalékkal, 84 milliárd forintra növelte árbevételét, míg a kólagyártó óriás 21 százalékos emelkedéssel 208 milliárd forintos forgalmat ért el. A Pénzcentrum adatai szerint a Szentkirályi is szépen teljesített a maga 38 százalékos növekedésével - írja az Index.

A profit terén is ez a két cég uralta a piacot: a Coca-Cola adózott eredménye háromszorosára nőtt, a Hell pedig 28 százalékkal növelte nyereségét. A Pepsinél a profitnövekedés mindössze 20 százalékos volt.

A Pepsi veszteségei és a Szentkirályi profitcsökkenése

A Pepsi a 2023-as évhez hasonlóan 2024-ben is veszteséggel zárta az évet, ami továbbra is kihívások elé állítja a céget a magyar piacon. A Szentkirályinál is aggasztó tendencia figyelhető meg a profit terén, ahol az eredmény 2,5 milliárd forintról 1,6 milliárd forintra esett vissza.

Foglalkoztatottság és bérek: A Hell vezető szerepe

A foglalkoztatottság szempontjából a Hell bizonyult a legdinamikusabbnak, 2024-ben 78 százalékkal több munkavállalót alkalmazott, mint 2023-ban. A többi cégnél minimális volt a munkaerő-bővülés. A bérek tekintetében is a Hell járt az élen, hiszen 2,5 milliárd forinttal többet költött juttatásokra, ami 27 százalékos növekedést jelent két év alatt. Ezzel szemben a Szentkirályinál 21 százalékkal, míg a Coca-Colánál mindössze 6,8 százalékkal emelkedtek a bérekre fordított kiadások.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.