Mint arról már több Bors cikk is szólt, egy több mint 240 embert - köztük 53 brit állampolgárt - szállító Boeing Dreamliner repülőgép lezuhant nem sokkal a felszállását követően.
Az Air India 171-es járata, amely a Gatwick repülőtérre tartott, a nyugat-indiai Ahmedabad repülőterének közelében zuhant le, hatalmas mennyiségű fekete füstöt bocsátva az égre. Megrázó felvételek mutatják a járat utolsó pillanatait, amint a gép gyorsan ereszkedik, majd egy orvostanhallgatóknak fenntartott étkezdébe csapódik.
A Boeing 787-8 Dreamliner típusú repülőgépen 230 utas (köztük feltehetően tizenegy gyermek) és 12 fős személyzet tartózkodott. Az Air India szerint 53 brit volt a fedélzeten. A rendőrség szerint úgy tűnik, nincsenek túlélők, és eddig több mint 200 holttestet hoztak ki a helyszínről.
„A repülőgép-szerencsétlenséget valószínűleg madárcsapás okozta” - állítja egy volt pilóta. Saurabh Bhatnagar az indiai New Delhi Television LTD hírcsatornának nyilatkozva elmondta, hogy az incidensben „több madárcsapás” is szerepet játszhatott.
Azt mondta: „Elsőre úgy tűnik, hogy többszörös madártalálatról van szó, amikor mindkét hajtómű elvesztette a teljesítményét. A felszállás tökéletes volt, és úgy vélem, hogy a repülőgép a futómű felhúzása előtt süllyedni kezdett, ami csak abban az esetben történhet meg, ha a hajtómű teljesítménye csökken, vagy a repülőgép nem fejleszt többé felhajtóerőt. Nyilvánvalóan a vizsgálat fogja kideríteni a pontos okot.”
Szakértők megosztották egymással az elméleteiket arról, hogy mi okozhatta a katasztrófát. Gaurav Taneja, a pilótából lett youtuber a balesetről készült felvételek vizsgálata után azt mondta, hogy a baleset „felszállás utáni kettős hajtóműhibának” tűnik.
Elmagyarázta pontosan mire is gondol: „Semmi más, mint egy teljes teljesítménykiesés nem kényszeríthet egy modern repülőgépet ilyen süllyedési sebességre, közvetlenül a felszállás után”.
Taneja úr hozzátette, hogy ez rendkívül ritka eset, és egy pilóta nem tehet semmit, ha felszállás után egy bizonyos magasságban mindkét hajtóművét elveszíti.
Terry Tozer, egy másik egykori pilóta a GB Newsnak azt mondta, hogy „túl korai lenne találgatni, hogy mi okozhatta ezt”.
Elmagyarázta: „A repülőgépnek képesnek kellett volna lennie egy meglehetősen jelentős meghibásodást elviselni és biztonságosan folytatni a felszállást, rejtély, hogy miért történhetett valami ilyen katasztrofális dolog”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.