Az MH370-es járat újrakeresése során sokan felfedték saját véleményüket arról, hogy vajon hol lehetnek az eltűnt maláj gép roncsai. Egy szakértő szerint megtalálta a tökéletes helyet a gép roncsaihoz.

11 éve nem találják az eltűnt Malaysian Airlines MH370-es járatát, amely Kuala Lumpúrból Pekingbe tartott, azonban kevesebb, mint egy órával a felszállás követően elvesztette a kapcsolatot a légiirányítással a Dél-kínai tenger felett. A szakértők szerint a gép eltérhetett a tervezett útvonaltól, több órán keresztül nyugat felé repült mielőtt eltűnt. Azóta sem találták meg a repülőt, emiatt a gépen utazó utasokat és a személyzetet halottnak nyilvánították.
Anthony Loke malajziai közlekedési miniszter tavaly bejelentette, hogy a southamptoni székhelyű Ocean Infinity tengeri robotikai cég 70 millió dollárt (56 millió fontot) kap, hogy folytassa kutatási küldetését az Indiai-óceán déli részén egy új területen, a 2018-as korábbi kutatásuk után. Bár idén ők vezették a kutatási kísérletet, amely eredetileg márciusban kezdődött, a rossz időjárási körülmények miatt azonban le kellett mondani a kutatást, amely a hivatalos közlemény szerint 55 napig fog tartani.
Vincent Lyne, a Tasmániai Egyetem munkatársa pedig azt állítja, hogy ismeri a repülőgép roncsainak helyét. Úgy véli, hogy a repülőgép megtalált szárnyaiban keletkezett károk arra engednek következtetni, hogy a pilóták a futóművek segítségével próbáltak leszállni. Azt állította, hogy a repülőgép felfedezett szárnyaiban keletkezett károk arra utalnak, hogy a pilóták a futóművet használták, hogy segítsék leszállni, és ezt írta: „Ez a munka megváltoztatja az MH370 eltűnéséről szóló narratívát, a hiba nélküli a 7. ívnél üzemanyaghiányos, nagysebességű zuhanásról egy pilóta majdnem hihetetlenül tökéletes eltűnést hajt végre a Dél-Indiai-félszigeten.” A szakértő hozzátette:
Valójában működött volna, ha az MH370-es járat nem szántja át jobb szárnyával a hullámot, és ha az Inmarsat műhold nem fedezi fel a szokásos lekérdező műholdkommunikációt.
Azt írta, hogy a kár hasonló volt ahhoz a géphez, amellyel Chesley „Sully” Sullenberger kapitány 2009-ben sikeresen leszállt a Hudson folyón.
Ian Wilson technológiai szakértőnek azonban saját elmélete van, miszerint a roncsok valójában egy kambodzsai dzsungelben találhatók. Elmondása szerint:
– A Google felvételén látható, hogy körülbelül 69 méterről van szó, de úgy tűnik, hogy a farok és a repülőgép hátsó része között van egy rés. Csak kissé nagyobb, de van egy rés, ami valószínűleg ezt magyarázza. Ott voltam [a Google Earth-ön], néhány órát itt, néhány órát ott. Összességében órákat töltöttem azzal, hogy olyan helyeket kerestem, ahol a repülőgép lezuhant volna. És végül, ahogy láthatják, megtaláltam a repülőgép helyét. Ez szó szerint a legzöldebb, legsötétebb rész, amit láthatnak.
Remélhetőleg a közelgő vizsgálat végre megadja nekünk a nagyon szükséges válaszokat a légi közlekedés legnagyobb rejtélyére - olvasható a Ladbible cikkében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.