Nyilvánosságra került egy felvétel melyen egy ámokfutó sofőr az Erzsébet hídon hajtott végre életveszélyes manővereket: szlalomozott, behajtott a szembe sávba, és úgy tűnt, mintha szándékosan közeledne a többi autó felé. Az eset heves reakciókat váltott ki, hiszen bárki kerülhetett volna a veszélyeztetettek helyébe. A szakértő most elárulta, mi a teendő ha szembe találjuk magunkat egy másik autóval.
A fehér gépjármű sofőrje előbb szabályosan haladt, majd hirtelen irányt váltott, és szembekerült a rendes menetirány szerinti forgalommal. A manőver következtében más autósoknak hirtelen kellett fékezniük és kitérniük, hogy elkerüljék az ütközést. Tudomásunk szerint baleset szerencsére nem történt.
Az eset nemcsak az érintett autósokban keltett riadalmat, hanem a videót látva is sokan felháborodtak. Többen úgy vélték, hogy az ilyen viselkedés a jogosítvány azonnali bevonását kellene, hogy eredményezze, mert a manőver egyértelműen veszélyeztette mások testi épségét.
Lovas Károly közlekedési szakember szerint egy ilyen szituációban a túlélés kulcsa a gyors helyzetfelismerés és a higgadt reakció. Szerinte az emberek ilyen helyzetben ösztönösen megpróbálják kikerülni a szabálytalanul közlekedőt. Azonban felhívta arra is a figyelmet, hogy mielőtt bármit is teszünk nagyon fontos felmérjük a körülöttünk lévő forgalmat és a terepet, alkalmas-e a lehúzódásra.
Mivel erre csak tizedmásodperceink vannak, így a szakértő azt tanácsolja, mindig tartsuk szemmel a tükröket, és győződjünk meg róla senki nem jön mögöttünk. Így ugyanis több időnk van reagálni egy ilyen váratlan helyzetre. A szakértő szerint a hírtelen fékezés amit szintén sokan ösztönből tesznek ilyenkor, szintén lehet egy opció, azonban itt is előtte mindenképp nézzünk bele a visszapillantóra, hogy jön-e mögöttünk valaki és, hogy meg van-e a kellő féktávolság.
Egy átlag autós nem számít arra, hogy valaki előtte blokkol, látszónak indoktalanul, így a kellő féktávolság nem feltétlenül van meg főleg nem a Budapesti dugókban, ahol az ember örül ha haladni tud.
– nyilatkozta Lovas Károly lapunknak.
A szakértő azt is hozzá tette, hogy bizonyos esetekben, ha például egy több sávos úton minden irányból jönnek, minimalizálhatja a kockázatot és a károkat egy hirtelen fékezés.
Két azonos irányba haladó autó sebességkülönbsége sokkal kisebb, mint egymással szemben.
A szakértő szerint az esetek hátterében legtöbbször türelmetlenség és frusztráció áll. A szakértő szerint az alany sokszor úgy érzi, a szabályok felett áll, és hogy a többi autó sofőrje úgy is rá fog figyelni így nem lesz baj, mert ők majd vigyáznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.