Peller Károly, DFP

Peller Károlytól milliós értékben loptak el színházjegyeket

friss
PUBLIKÁLÁS: 2022. május 22. 13:00
Peller Károlyról, a Budapesti Operettszínház művészéről sokan hiszik, hogy színházi partnere, Peller Anna a testvére. Noha a húga valóban színházi ember, ám Erzsébet nem a színpadról lehet ismerős a nézőknek.

A Peller-családban érdekes módon nem a szülők örökítették át a színház imádatát a gyerekeikre, hanem fordítva történt. 

– Nem voltunk színházba járó család. Az iskolával évente egyszer jutottunk el valamelyik kötelező darabra – eleveníti fel a múltat a Kálmán Imre- és Honthy Hanna-díjas Peller Károly.
Az első önálló élményük egy opera volt, amelyet azért erőszakolt rá a húgára, mert így akart bevágódni kedvenc énektanárnőjénél. Szörnyű élményként élték meg az előadást, utána sokáig kerülték a műfajt. 

Peller Erzsébet, Peller Károly, Facebook
Peller Károly a színpadot választotta, míg húga a Játékszín szervezésén dolgozik  Fotó: Facebook

– Aztán a nagymama elterelgetett minket a bátyámmal a Harlekin Gyermekszínházba, ahol Koltai Róbert testvére, Judit tanított. Nagyon szerettünk oda járni, imádtam a csoportos foglalkozásokat, de egyszer azt akarták, egyedül szerepeljek, amire nem voltam alkalmas. Otthagytam a csoportot, utána már csak Kareszt kísérgettem. De az ő pályafutása sem tartott sokáig, mert fogszabályozót kapott, és úgy nem engedték színpadra – folytatja a történetetüket a Hétvégi Borsnak Erzsébet.

– Meg is sértődtem, rosszulesett, hogy nem számított a tudásom, csak a fogszabályozó! – vág közbe Károly. – Viszont akkor már mocorgott bennem a színház iránti szerelem, és jelentkeztem Botka Valéria és Csányi László musicalstúdiójába. Ott hallottam először az operettről, a musicalről, és teljesen elvarázsolt ez a világ. A nagy újdonságnak számító Rock Színházban Böbével láttuk az összes musicalt, de más darabokra is jártunk, sőt előadás után megvártuk a művészeket, fényképekre, műsorfüzetekbe gyűjtöttük az autogramokat. 

Peller Károly, Peller Erzsébet gyerekként
Karcsi és Böbe gyerekként  Fotó: Facebook

A rengeteg aláírás nagy része megsemmisült, amikor húsz éve leégett a házuk, de amit sikerült megmenteni, féltve őrzik.

– Tízesével vettem a jegyeket, és a Madách Színházban egyszer megkérdezték, ha már mindig ipari mennyiséget viszek, nem akarok-e közönségszervező lenni – folytatja a színész. – A Madáchban akkor még az előadások szünetében is volt jegyárusítás, és így ráadásul ingyen láthattam azokat. Az Apácákat például ötvennégyszer! Ám egyszer, amikor betörtek hozzánk, többmillió forint értékű jegy volt a lakásunkban, és mindet elvitték. Évekig törlesztettük az árát.

17 évesen aztán felvették az Operettszínház Stúdiójába, ami mellett már nem tudott jegyeladással foglalkozni, ezért édesanyja vette át a feladatot. Először munka mellett csinálta, majd ahogy egyre népszerűbb lett a fia, a vevőköre is bővült, a Budapesti Operettszínház főállású szervezője lett, és később Erzsébet is besegített neki.

– Akkoriban nem volt munkám, ezért csatlakoztam anyuhoz. Idővel aztán én is a szervezésre kerültem. Büszke voltam, amikor Karesz darabjaira hamar elfogytak a jegyek. Előadások után pedig ugyanúgy várták őt a rajongók, mint annak idején mi az akkori sztárokat, és nagyon sokan akartak a barátnőim lenni, hogy közelebb kerüljenek hozzá… – meséli nevetve Erzsébet, akit három éve a Játékszínbe csábított Várnagy László, a szervezés vezetője, és nem bánta meg a döntést. Igazán családias hangulat uralkodik a munkahelyén.

Peller Károly, Oszvald Marika, Budapesti Operettszínház, Oszi Boszi
Az Operettszínházban az Oszi Boszi című darabban Károly nem csak szerepel, de írta és rendezte is  Fotó: Budapesti Operettszínház

– Anyuban és Hugiban is fantasztikus, ahogy rajonganak a színházért, és ezt a lelkesedést a nézőkre is átragasztják. Ha az egyik előadásra már nincs jegy, az illetőt rábeszélik egy másikra – meséli Károly, aki már 24 éve az Operettszínház egyik vezető szólistája. Emellett sokfelé hívják: a Puskás-musicalben, a József Attila és a Karinthy Színházban, a Hatszínben is játszik, Sopronban pedig nemrég volt bemutatója. Emellett rendez, egy utazó társulattal a Gül babát viszik szerte az országban és a határon túl is, ősszel pedig Nyíregyházán rendezi a Misi mókus családi musicalt. 

– Ha van időm, imádok színházba járni, és akkor igazi nézővé, a régi rajogóvá válok. A Játékszínben legutóbb a Chaplin-darab varázsolt el. 

– Az Operettszínházban megéltem, ahogy Kareszért rajongtak és érte vettek jegyet a nézők. Nagy vágyam, hogy egyszer a Játékszínben is szerepeljen, és büszkén mondhassam, hogy a testvére vagyok! – zárja Erzsébet. 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.