A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum vasúti gyűjteményének egyik legrégibb darabja a gőzmozdony, amelyet 1882-ben gyártottak Münchenben a Nagykikinda-Nagybecskereki Helyi Érdekű Vasútnak - írja cikkében a HVG online.
A 18 tonnás mozdony pehelysúlyúnak számít a normál nyomközű vasúti járművek között. 1912-től Cséry József szemétvasútjának vontatójárműveként szolgált, majd 1913-tól Budapest Székesfőváros Köztisztasági Hivatalának 6-os pályaszámú gőzmozdonya lett. 1942-ben Szigetszentmiklóson a Dunai Repülőgépgyár iparvasútján szolgált, később a csepeli Weiss Manfréd Műveknél a 10-es pályaszámot kapta.
A kismozdony megmaradt a második világháború után is. 1945. május 10-től az 1944 novemberében felrobbantott dunaharaszti híd 1945. december 8-i helyreállításáig a Budapesti Helyi Érdekű Vasút bérelte kisegítő szolgálatra a Szigetszentmiklós és Ráckeve közötti vonalon.
1966. december 29-én selejtezték le, akkor került a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe is. A kismozdony kalandos történetéről a HVG teljes cikkében olvashat. Ha azonban még utoljára a múzeum épülete mellett, a Városligetben is látni szeretnék, a hétvégén még megtehetik, kedd este trélerrel szállítják el onnan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.