Budapest a top 5 európai forgatási helyszín között

Budapest
PUBLIKÁLÁS: 2015. február 17. 14:49
Budapest a kulturális turizmus egy új típusának, a filmes turizmusnak válhat hamarosan célpontjává, miután Európa top 5 forgatási helyszíne közé válogatták.

A kulturális turizmusnak számos új trendje van kibonakozóban, és ezek között is egyre markánsabb vonal a filmes turizmus, azaz a híres filmek forgatási helyszíneit megcélzó utazás. Számos olyan hely kerül így fel a filmturisták térképére, ahová egyébként nem is jutott volna eszükbe ellátogatni, vagy amiről előzőleg nem sokat hallottak. Kedvenc jeleneteik háttere így lehet egy álomút vonzó állomása.

Így lett a film kedvéért Budapest Moszkva 2012-ben, a Die Hard forgatásán Fotó: Barakonyi Szabolcs / Index

Az utóbbi években Budapest turisztikai repertoárja is kibővült ezzel a nézőponttal, így például már városi séták épülnek a tematikára; a tourism-review.com pedig most beválogatta a fővárost Európa legizgalmasabb forgatási helyszíneinek 5-ös listájára. A London, Prága, Párizs és Róma illusztris társaságában szereplő Budapestről azt írják, hogy nemcsak a megfizethető szakemberek, de amiatt a tulajdonsága miatt is rendkívül népszerű a külföldi stábok körében, hogy terei könnyedén variálhatók a legkülönbözőbb atmoszférájú városok képére.

Budapest sokszor alakította már Moszkvát vagy Párizst, de Kelet-Berlin, Buenos Aires vagy Szarajevó hű megformálása sem okoz gondot. A cikk olyan híres filmeket említ meg, mint a Dinotópia, a Steven Spielberg által rendezett München, a Scarlett Johansson főszereplésével forgatott Amerikai rapszódia, vagy a Nicole Kidman és Denise Di Novi közös produceri vállalkozásában készült Monte Carlo.

Forgalomirányítás moszkvai külsőségek között Fotó: Barakonyi Szabolcs / Index

Az utóbbi évek nagy érdeklődést kiváltó produkciói között említhető még a Die Hard ötödik része Brice Willissel, vagy a Stike Back (Válaszcsapás) című népszerű akciósorozat néhány epizódja, többek között a Budavári Siklón játszódó jelenetekkel.

A Magyar Turizmus Zrt. becslései szerint a stáboknak éves szinten legalább 100 ezer vendégéjszakát köszönhetünk, nem is beszélve a kapcsolódó turisztikai költésről. A nemzetközi piacon is hatékony reklámértékkel azonban természetesen azok a produkciók bírnak, amelyekben Magyarország nemcsak forgatási helyszínt biztosít, hanem a film tényleges helyszíneként is szerepel, vagyis „saját magát játssza".

Újabb cikkünk ebben a témában:

Oscar-jelölt úti célok
A kultikus filmek valódi helyszíneire előbb-utóbb megindul a rajongók áradata. A kérdés, hogy ebből tudnak-e, akarnak-e előnyt kovácsolni a turizmus szereplői.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.