A közlekedés magában hordozza a veszélyt, a baleset a pillanat törtrésze alatt megtörténhet, és mint a statisztikák mutatják, az esetek 93 százalékában emberi hibára vezethető vissza az ok.
Az is kiderül a Magyar Autóklub által közzétett táblázatokból, hogy Magyarországon a legnagyobb biztonságban a Dél-Dunántúlon közlekedhetünk, tíz évre visszamenőleg itt történt a legkevesebb baleset, és az elmúlt három esztendőben ebben a régióban volt a legkevesebb halálos áldozattal járó baleset is. A közép-magyarországi régió természetesen kiemelkedik minden statisztikából, a balesetek, a halálos balesetek és az utakon elhunytak számát tekintve magasan az országos átlag felett van, persze ez a nagyobb népsűrűségnek is betudható. Örömteli azonban, hogy az ittas vezetés tekintetében Budapest a legalacsonyabb értékeket mutató régiók között szerepel, miközben Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében közel kétszer akkora eséllyel találkozhatunk ittas vezetővel, mint a fővárosban.
Érdekes az is, hogy a baleseti okok tekintetében mekkora különbség van az egyes megyék közt. Budapest kivételével a legtöbb baleset a gyorshajtás miatt következik be, a „leggyorsabb megyék” címre Pest és Borsod pályázik, a főváros után itt mérik a legtöbb sebességtúllépőt. Meglepő, hogy bár Budapesten van a legtöbb gyorshajtó, a baleseti statisztikákban az elsőbbségi jog és a kanyarodás, mint baleseti ok nagyobb számmal szerepel, de kiugróan magas a gyalogoshiba miatti is. A legalacsonyabb értéket mutató baleseti ok a figyelmetlenség, a 2020-as statisztikák szerint például Szolnok megyében egyetlen alkalommal sem jelölték meg ezt a helyszínelők.
Egy másik összeállítás azt igyekezett kideríteni, hogy életkor és nem szerint kik okozzák a legtöbb balesetet, és nem várt eredmény született. Elsőre mindenki a fiatalokat jelölné meg a legnagyobb baleseti faktornak, pedig a negyvenes férfiak, főleg, ha szürke autóban ülnek, sokkal több balesetet okoznak, mint a fiatalok, vagy éppen az idősebb korosztály.
Míg a fiatalok az összes káresemény 15 százalékáért tehetők felelőssé, addig negyvenéves kor körül megfordul a trend, és a nyugdíjas korosztályig a balesetek 60 százaléka írható ennek a korosztálynak a számlájára.
A statisztikák töméntelen mennyiségű adata közül érdemes kiemelni még egyet, amely szerint a közhiedelem alapján a hölgyek rosszabbul vezetnének férfi társaiknál. Erre ugyanis a statisztikák rácáfolnak: a balesetek 62% százalékában voltak a férfiak felelősek a történtekért, vagyis egy hölgy sofőr mellett elvileg nagyobb biztonságban lehetünk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.