Olyan lesz az új kezdet, mint egy hosszabb nyaralás után

Újabb enyhítések bejelentésére van kilátás a koronavírus-járvány miatt hozott korlátozásokban. Lassan minden visszatér a régi kerékvágásba, a munkahelyek is újra megtelnek. Hogyan lehet újra kezdeni?
Újabb enyhítések bejelentésére van kilátás a koronavírus-járvány miatt hozott korlátozásokban. Lassan minden visszatér a régi kerékvágásba, a munkahelyek is újra megtelnek. Hogyan lehet újra kezdeni?

A koronavírus-járvány megváltoztatta a napi szokásainkat. Az otthonról dolgozók és az otthoni önkéntes karanténban lévők felvettek egy másfajta napi ritmust, amit nemsokára meg kell változtatniuk, ugyanis több munkahely újra indul. A visszatérő új munkarendben komoly szabályzásokat és higiéniás előírásokat kell majd betartani a biztonságunk érdekében.

– Akiknek be kell menniük az irodába, azok fokozottan ügyeljenek a higiéniás előírásokra – hívja fel a figyelmet dr. Bense Tamás orvos.

© Shutterstock

– A munkahelyre visszatérve a társaságban mindenki viseljen maszkot. Tartsunk nagyobb távolságot az eddig megszokottnál, ideálisan a két méter ajánlott. Ügyeljünk a rendszeres kézfertőtlenítésre és a közös helyiségek: konyha, mosdó, öltöző tisztán tartására – sorolta a doktor.

Ugyanakkor hozzátette:

ha teljesen egyedül vagyunk, levehetjük a maszkot.

– Amikor hirtelen jön a változás, mint a mostani szituáció, az ember elsőre megrémül, tiltakozik az új ellen – mondta a Borsnak Spiller Mariann gazdasági mediátor.

– Azonban idővel hozzászokik a megváltozott körülményekhez, sőt sokan megszeretik azt. Nekik körülbelül olyan érzés lesz visszamenni, mint egy hosszú nyaralás után. Annyi különbséggel, hogy a munkavégzésbe már nem kell újra belerázódniuk, csak a napi rutint és a régi helyet kell megint megszokni.

© Shutterstock

ÍGY KEZDJE A KÉSZÜLŐDÉST

1. A visszatérés előtt egy héttel kezdjen el ismét abban az időben kelni, mint a korlátozások előtt, hogy újra hozzászokjon az óracsörgéshez és a korán keléshez.

2. Kezdje el újra a reggeli megszokott rutinját, ha ezt az elmúlt hetekben elhagyta volna. Ugyanúgy készülődjön, zuhanyozzon, reggelizzen, borotválkozzon/sminkeljen, mintha munkába indulna.

3. Az öltözködésre is figyeljen: bújjon ki a kényelmes otthoni ruhájából, felejtse el, hogy az egész napot pizsiben vagy szabadidőruhában tölti! Vegye fel azt a ruhát, amiben dolgozni menne.

4. Kezdje el megszervezni a családja mindennapjait ugyanúgy, mint korábban. A gyerek felügyeletének, ellátásának biztosítása valószínűleg más szervezést igényel most, mint korábban, így ez várhatóan több szervezést igényel majd.

5. Menjen el legalább egyszer a munkahelyéig a szokott módon, tesztelje le, a jelenlegi körülmények közt mennyi időbe telik. Ha ezt nem érzi biztonságosnak, akkor nézzen más lehetőség után, például szerezzen be egy kerékpárt, vagy tervezzen másik útvonalat.

6. Hívja fel kedvelt kollégáit, beszélgessen velük. Ezzel akár visszakaphatja a kedvét is ahhoz, hogy újra köztük legyen.

© Shutterstock

7. Szerezze be azokat a higiéniai termékeket, maszkot, kézfertőtlenítőt, melyeket majd a munkahelyén és út közben használ, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen ezekről gondoskodnia.

8. Érdeklődje meg a munkahelyén, van-e lehetőség arra, hogy biztonságosabbá tegyék a munkahelyét, például paravánok felszerelése a nyitott irodákban az asztalok köré, plexilapok felszerelése az üzletekben a pult köré, kézfertőtlenítő állomások felszerelése a közösségi helyeken.

+1 Amennyiben a jelenlegi helyzetben semmiképpen nem tudja megoldani, hogy visszatérjen dolgozni és az otthoni munkát folytatná, akkor vegye fel a kapcsolatot a főnökével és beszéljék meg a lehetőségeket, illetve nézzen utána, hogy milyen jogi lehetőségei vannak erre.