A megkérdezett kereskedők szerint tavaly decemberben még körülbelül 3,1 milliós hirdetési átlagárak voltak, ám 2021 márciusában már 3,7 millió forint felett jártak. Tavaly márciushoz képest pedig csaknem 1 millió forintos a drágulás, melynek okai több dologra vezethetők vissza.
– Az árak emelkedésének egyik fő oka, hogy mi Észak-Németországból, Luxemburgból vagy a hollandoktól hozzuk a használt kocsikat, ahol jó állapotú, megkímélt autókat tudtunk venni, hisz ezekben a jobb módú országokban öt éves koruk előtt lecserélik az emberek a kocsijukat. A pandémia miatt mindenki spórol, így az említettek nem vesznek új autót és nem adják el a régit, ezért nincs mit behozni, vagy ha igen, akkor horror áron – nyilatkozta a Borsnak a Delta-Popp Autócentrum egyik kereskedője, aki mint mondja, 19 éve van a szakmában, de nem emlékszik ekkora mértékű drágulásra ilyen rövid idő alatt.
Az elmúlt egy év érdekessége, hogy ugyan volt egy kis kereslet-visszaesés tavaly tavasszal, de a vásárlók már májusra visszatértek, és számuk azóta is nő. A megnövekedett keresletnek pedig szintén nagy az árfelhajtó hatása, a hazai kocsik árát is feltolja.
A magas euró is tovább drágítja az autókat egy olyan árérzékeny piacon, mint az itthoni. A magyarok megnézik mit vesznek és mennyiért, így a magas árak nem segítik az eladást, ezért a kereslet növekedése ellenére a tulajdonosváltások még mindig elmaradnak a tavalyihoz képesT
– mondta a kereskedő, aki szerint a legtöbben még mindig "hazai" autót keresnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.