A munkáltató mindössze 3,3%-os emelést ajánlott, míg a szakszervezetek legalább 10%-os növelést követelnek. A felek közti vita azonban nem csupán a bérkülönbségről szól: nézeteltérés van abban is, hogy a sztrájk alatt milyen mértékű „még elégségesnk minősülő szolgáltatást” kell a dolgozóknak biztosítania.
A Budapest Airport szerint ez a teljes normál üzemelést jelentené, míg a szakszervezetek ezt aránytalannak és jogsértőnek tartják, mert így a sztrájknak nem lenne érdemi hatása.
A helyzet komoly kockázatot jelenthet az utasok számára: a nyári szezon kezdete és az iskolai vakáció közeledtével a forgalom drasztikusan megnő.
A 2025-ös nyári menetrend szerint naponta 400 járat indulhat Budapestről, akár 40 ezer utassal. Az Eurocontrol előrejelzése szerint idén nyáron az európai légi forgalom újra csúcsra érhet, miközben a repülőgépek és alkatrészek hiánya, valamint a kapacitáskorlátok már most is torlódásokat okoznak.
A ferihegyi reptéren jelenleg 76 check-in pult, 20 biztonsági átvilágító kapu és körülbelül 40 állóhely szolgálja ki az utasforgalmat – ez a meglévő infrastruktúra egy jelentősebb sztrájk esetén könnyen túlterheltté válhat. A szakszervezetek szerint a dolgozók túlterheltek, a bérek alacsonyak, a munkakörülmények pedig romlanak, ami hosszú távon a repülésbiztonságot is veszélyeztetheti.
A tárgyalások egyelőre eredménytelenek, így a nyári csúcsforgalom idején akár komoly fennakadásokkal is számolhatnak az utazók, a Pénzcentrum értesülései szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.