Nem a mentősök hibáztak. A diszpécser mulasztás okozta a tragédiát.
Egy 76 éves nyugdíjas nő, Josephine Ellis tragikus körülmények között vesztette életét, miután több mint két órán át feküdt fájdalmak közepette a fagyos aszfalton egy háziorvosi rendelő parkolójában. Az eset 2023. október 23-án történt, amikor Josephine éppen egy mobilklinikai vizsgálat után tartott vissza az autóhoz lányával, amikor elvesztette egyensúlyát és elcsúszott. A lánya azonnal hívta a mentőket 14:20 körül, de nem tudta megmozdítani édesanyját, aki komoly fájdalmaktól szenvedett.
A mostani bírósági meghallgatáson elhangzott, hogy a nő 16 órakor még mindig a hideg földön feküdt, takaró nélkül, annak ellenére, hogy egy orvosi rendelő közvetlen közelében történt az eset. Az ott dolgozók megpróbálták nyugtatni Josephine-t, és néhányan a kabátjukat adták neki, hogy megtámasszák. A mentők végül kórházba szállították, ahol röntgenfelvételek kimutatták, hogy súlyos csípőtörést szenvedett. Október 25-én megműtötték, de másnap életét vesztette - írja a Mirror.
Chris Hewitson, az East of England Ambulance Service Trust betegbiztonsági tisztje elmagyarázta, hogy a 999-es segélyhívások különböző kategóriákba sorolhatók. A CAT 2-es hívásokra általában 40 percen belül reagálnak, és az átlagos válaszidő 18 perc. Josephine esete eredetileg CAT 3 volt – ez jellemzően elesésekre vonatkozik –, de állapotának romlása miatt 15:23-kor egy második hívás után frissíteni kellett volna a besorolást. Azonban a diszpécser ezt nem tette meg, a hívást csupán érkezési idő lekérdezéseként kezelte.
Szeretnénk bocsánatot kérni ezért a mulasztásért, és az érintett diszpécser visszajelzést kapott
- nyilatkozta Chris. Hozzátette, hogy még ha újra is értékelték volna a helyzetet, a besorolás valószínűleg akkor sem változott volna, mivel Josephine nem volt eszméletlen. Ugyanakkor elismerte, hogy a szolgálat akkoriban komoly nyomás alatt állt. A nő kórházi ellátásával kapcsolatos kérdéseket egy későbbi időpontban újra megnyitják a vizsgálat során.