Kívülről aranyba csomagolt, óriási doboznak tűnik a világon elsőként, a Westend bevásárlóközpont 25. születésnapjára megtervezett, 7 méter magas multimédia-látványbox, a Pixim Dreamportal.
Feltörekvő világmárka
A 10 x 10 méter alapterületű, exkluzív megjelenésű építmény remekül illik a plázában felvonultatott legnagyobb világmárkákhoz. Ha minden jól megy, a PIXIM-prototípus – az ázsiai és kelet-európai bevásárlóközpontokat, repülőtereket bevéve – hamarosan maga is világmárkává válik.
Az izgalmakat ígérő látványshow-box ajtaja nem más, mint küszöb a jövő digitális élményvilágába. Ki más fogadhatta volna a bemutatóra érkezőket, ha nem egy igazi showman?!
Nézze csak, már jön is a PIXIM szóvivője, Till Attila!
Ilyet még tényleg nem láttunk
Az L. Laki László fénymester (igen, az a Laki, aki megálmodta a budapesti turisták egyik legkedveltebb célpontját, a Light Art Múzeumot is) nevével fémjelzett, nemzetközi alkotók által készített, különböző tematikus videókat vetítő terme a tesztüzemen már túl van; a bemutatón Tilla kalauzolta végig a meghívottakat.
A székeken helyet foglaló nézők a téridő kereteit feszegetve szabadon merülhettek el egy sosem tapasztalt, valóságos és képzelt világokat bemutató, mozgóképes csodavilágban, ahol a vetítővásznat a „fény-ház” belső falai, beleértve a mennyezetet és a plafont, egyszerre alkotják.
A PIXIM-jelenség
A digitális csúcstechnológia segítségével megvalósított, magas fokú audiovizuális élmény olyan attrakció, amellyel negyed órára bárki kiszakadhat a hétköznapok valóságából, és egy alternatív téridőbe csöppenve lubickolhat az álomszerű, képzeletbeli világ megannyi csodájában. Ez az elvarázsolás a PIXIM-látványbox célja.
Az online, a helyszíni digitális kioszkoknál vagy a pénztárban történő jegyvásárláskor egyelőre nyolc immerzív alkotás közül választhatunk négy témakörbe (Élet eredete, Optikai illúziók, Végtelen utazás, valamint Művészet és fantázia) ágyazva. Például végignézhetjük az élet kialakulását a földön, vagy egy óriási Rubik-kocka oldalainak önálló életét.
A folyamatosan bővülő repertoár elsősorban a fiatalokat és a családokat célozza meg. Ezt már L. Laki László, a PIXIM igazgatója, fejlesztője mondta a XXI. századi csúcstechnológiával létrehozott projektről. A legjobb felbontású projektorokat, optikákat, a vibráló padlót és a világ egyik legelső, immerzív hangrendszerét felvonultató alkotáshoz speciális szerverparkot terveztek. A több mint 400 millió forintól megvalósított csodadoboz a számítások szerint évente mintegy 100 ezer látogatót csalogat majd be a virtuális világba.
Szédítő, de ez a jövő
A virtuális valóságra alapuló szórakoztatás páratlan kép-hang élményt nyújt, megspékelve jó adag high-end hatással. A végeredmény pedig a valamennyi érzékünkre ható kikapcsolódás, sosem tapasztalt, kellemes szédüléssel fűszerezve.
– Ez a szórakoztató látványosság a művészet és a tudomány összekapcsolódásával irányt mutat a jövőbe. Simán el tudom képzelni, hogy amikor az emberiség már az űrben él, és kinéz az űrhajója ablakán, a nekünk szédítő illúzió teljesen természetesen hat rá. A lebegés, a repülés a hétköznapok alapvető részévé válik, a PIXIM-doboz ehhez ad egy kis ízelítőt – fogalmazott Tilla.
A PIXIM a Westend bevásárlóközpont nyitvatartási idejében, 20 percenként tárja ki kapuit a jövő digitális élménye iránt érdeklődőknek – mindössze egy hamburgerezés áráért.
Itt találsz minket:
A PIXIM Dreamportal a Westend bevásárlóközpontban, közvetlenül a mozgólépcső mellett található és minden nap 11-től 21 óráig látogatható.
A PIXIM teljes területe akadálymentes, kerekesszékkel közlekedő látogatók számára is könnyen látogatható.
További információ és jegyvásárlás itt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.