Orbán Viktor nagyon kiakadt, minisztere azonnal intézkedett

repülőtér
PUBLIKÁLÁS: 2024. július 05. 12:45
A miniszterelnök péntek reggel a Kossuth Rádióban tűrhetetlennek nevezte az esetet.

Orbán Viktor miniszterelnök pénteki szokásos rádióinterjúja során szóba kerültek az elmúlt hetekben tapasztalt reptéri botrányok is. Orbán Viktor úgy fogalmazott: nem arról van szó, hogy jól szervezik-e a légi közlekedést vagy sem, hanem arról, hogy az emberség minimuma is hiányzik. 

ORBÁN Viktor
Orbán Viktor szerint sokkal több megértés és emberség kell azoktól, akik a magyar emberekkel vagy a turistákkal találkoznak a repülőtéren. Fotó: Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán


A miniszterelnök hangsúlyozta, hogy a repülőtér legtöbb utasa egész évben dolgozott, a félretett pénzéből el akar menni nyaralni, a legtöbben ezt komoly erőfeszítéssel hozzák össze, a legtöbb magyar család számára ez az év egyik fontos eseménye. 

Nemcsak arról van szó, hogy rosszul szervezik a légiközlekedést, hanem arról, hogy semmilyen emberséget nem mutatnak a reptéren, a légi közlekedésben, amikor nem mondják meg, mi a helyzet, amikor óriási késések vannak 

- tette hozzá.

Ami a repülőtéren történik, az még az állami tulajdonszerzés előtti időszak következménye - jelentette ki a kormányfő, hozzátéve: bízik benne, hogy amikor megtörténik a reptér tényleges fizikai átvétele, a helyzet javulni fog. Nemcsak a repülőtér üzemeltetésének kell javulnia, mert gond van a légi közlekedés irányítóival és a földi kiszolgálással is 

- mondta Orbán Viktor, kiemelve, hogy sokkal több megértést és emberséget várnak azoktól, akik ott a magyar emberekkel vagy a turistákkal találkoznak. Nyomatékosította, hogy vannak elvárások, amiket a kormány támaszt, és a minisztereket felszólította, hogy ezeknek szerezzenek érvényt.

Berendelték a HungaroControl vezetőjét

Az elmúlt hetekben és napokban jelentőssé váltak a repülőjárat késések. Méltatlan helyzetek alakultak ki, gyalázatos körülmények voltak, amelyet családok és turisták százainak kellett elszenvedniük. A 21. században megengedhetetlen, hogy az utasok hosszú órákat rostokoljanak a reptéren úgy, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást és ellátást. Ez tarthatatlan, azonnali és összehangolt cselekvésre van szükség - hangsúlyozta pénteken kiadott közleményében Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.

Orbán Viktor miniszterelnök elvárásainak megfelelően a miniszter a helyzet mielőbbi felszámolása érdekében berendelte a HungaroControl vezetőjét és arra fogja kéri, hogy azonnal készítsen intézkedési tervet a kialakult anomáliák kezelése érdekében. A nemzetgazdasági miniszter üdvözölte, hogy 

a fogyasztóvédelmi hatóság kiemelten vizsgálja a légitársaságok tevékenységét, és további határozott lépéseket vár el a légitársaságokkal kapcsolatos elfogadhatatlan anomáliák megszüntetése érdekében.

Mindezeken túlmutatóan Nagy Márton arra kérte a Budapest Airport Zrt.-t, hogy biztosítson megfelelő eszközöket és infrastruktúrát ahhoz, hogy az utasokat a lehető legkisebb kellemetlenség érje, komfortérzetük minél magasabb legyen. Szükség esetén pedig - annak ellenére, hogy ez nem az ő feladata - lássa el élelmiszerrel és ivóvízzel a késést elszenvedő, sokszor kisgyermekes családokat és turistákat -ismertette az NGM az intézkedéseket.

Sokaknak tönkretette a nyaralását a botrányos késés, járattörlés

Alghero festői szépségű hely Szardínia szigetén, ahol bárki szívesen töltene el egy hosszabb-rövidebb álomnyaralást. Egy ilyen kiruccanás vált az utolsó pillanatban rémálommá azoknak utasoknak, akik a Ryanair FR4751-es járatával tértek volna haza a nyaralásukról Budapestre. Az eredetileg június 27-én, 22 órakor induló repülőre előbb késést jelentett be az azt üzemeltető fapados légitársaság, majd éjfél után nem sokkal törölte is a járatot, nagy pánikot keltve ezzel az utasok – köztük kisgyermekek – körében.

Mivel kis repülőtérről és késői óráról volt szó, ezért a helyszínen már csak nagyon kis létszámú személyzet volt jelen. A gépen egy 46 fős magyar csoport is utazott (volna), akik utazási irodán keresztül foglalták le a szardíniai nyaralást – mint később kiderült: 

ez mentette meg őket a Ryanair utasokat semmibe vevő üzletpolitikájától és attól, hogy a reptéren töltsék az éjszakát, étlen-szomjan, mint a többiek. 

A csoportot szervező Proko Travel utazási iroda vezetője így emlékszik vissza a történtekre:

Mikor láttuk, hogy törölték a Budapestről Szardíniára induló gépet, azonnal elkezdtünk dolgozni, mert tudtuk, hogy utasaink hazafelé tartó járatát is törölni fogják, mivel így ki sem ér az a gép, ami aztán velük visszafordulna Budapestre

 – mondta el a Ripostnak Prónay Bence.

De a Metropol írt arról a két gyermekét egyedül nevelő édesanyáról is, aki hónapokig spórolt egy pár napos római élményre. Izgatottan indultak útnak június 26-án délelőtt – és lógó orral, rossz élménnyel tértek haza éjjel fél egykor. A családot a repülőtéren értesítették, hogy késik a gépük, majd hosszú várakozás után felengedték őket a repülőre, ahol még két órát várakoztak, végül közölték az utasokkal, hogy szálljanak le. Az anyuka hiába kért vizet hatéves kisfiának, amíg a gépben várakoztak, nem kaptak.

Látva másokat, beálltak abba a sorba, ahol arra vártak az emberek, hogy átfoglaljanak egy másik járatra, de nekik már nem jutott hely, csak 5 nap múlva – amikor már nem volt szállásuk, sem szabadság, lehetetlen volt mindent átszervezni.

Az utolsó megtakarított fillérünket erre az útra fizettük be és tettük félre, ez lett volna a közös családi nyaralás 

– mondta az elkeseredett anyuka. – Nem tudom, visszakapjuk-e a pénzünket és mikor, a szállás nem térít vissza, az biztos. Éjjel fél 1-re értünk haza, halálosan kimerültek voltunk mind a hárman.

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.