Három órát várt a mentőre, telefonnal a kezében halt meg a családanya

segélyhívó
PUBLIKÁLÁS: 2024. február 18. 19:30
A négygyermekes édesanya nehéz légzésre panaszkodott, de a tünetei alapján nem sorolták a sürgős ellátást igénylő betegek közé.

Elhunyt egy 67 éves nő Angliában, miután három órát várt a mentőre, amelyet soha nem küldtek ki hozzá. A négygyerekes édesanya arra panaszkodott a segélyhívón, hogy nem kap levegőt.

A leicestershire-i Janet Lyon még december 27-én kért segítséget, de miután a híváskezelő megállapította, hogy nem sürgős vagy életveszélyes a probléma, azt tanácsolta neki, hogy keresse fel a háziorvosát vagy telefonáljon újra, ha rosszabb lesz az állapota - írja a Metro. Később akkor tárcsázták a segélyhívót, amikor az asszony már nem lélegzett. Akkor ugyan a mentő néhány percen belül megérkezett hozzá, de az életét már nem lehetett megmenteni

A segélyszolgálat szóvivője azt nyilatkozta, az első bejelentés idején sok riasztást kaptak, ezért fontos volt priorizálni. Ez a válasz nagyon feldühítette az áldozat lányát, Katie Keatinget, aki így nyilatkozott:

Ez egy megelőzhető haláleset lett volna, de nem kapott esélyt semmilyen kezelésre

Az asszony halotti anyakönyvi kivonata szerint tüdőgyulladásban hunyt el. A tüdeje megtelt folyadékkal, emiatt fuldoklott.  Lánya szerint édesanyja az első segélyhívását követően három órával, telefonjával a kezében halt meg, aközben, hogy megpróbált időpontot kérni a háziorvoshoz. Az asszonyt másik gyermeke kórházba akarta vinni, miután értesült a rosszullétről, de sajnos már erre sem kerülhetett sor.

Mentőt kellett volna küldeniük – oxigénre volt szüksége. Igaza volt, hogy mentőt hívott – ez volt a megérzése

- nyilatkozta a megtört család.

Őszinte részvétünket szeretnénk kifejezni Lyon asszony családjának, és nagyon sajnáljuk, hogy nem tudtunk hamarabb eljutni ehhez a beteghez. Jelenleg kapcsolatban állunk Lyon asszony családjával, és teljes körűen kivizsgáljuk a késedelem okát

- közölte a segélyszolgálat, de a felelősséget egyelőre nem vállalták, mondván, a tünetek alapján, az akkori helyzetben meglátásuk szerint helyes besorozást alkalmazott a telefonkezelő munkatárs.

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.