Egymást követik a tiltakozó akciók Németországban. Folytatódnak az útblokádok, de a gazdák mellett a különböző ágazati szakszervezetek is fokozzák a nyomást a kormányra az idei költségvetés elfogadása előtt – írja a Ripost.
Az ukrajnai háború továbbra is a bizonytalanság fő forrása. Mi történik, ha Németországnak ismét jelentősen növelnie kell az Ukrajnának nyújtott segélyeit? A költségvetési lyukak betömésére a kormány fokozatosan el akarja törölni a mezőgazdasági gázolaj korábbi adókedvezményét, kevesebb pénz jut az egészségügyre, az elektromos autók vásárlására szánt állami támogatásra, új kerékpártárolókra, emelik a repülőjegyekre kirótt adót is – írja a Tagesschau.
Bajorországban szerdán autópályák bejáratainál tartottak tiltakozó akciókat a gazdák. A Bundestag pénteki költségvetési szavazása előtt fokozni akarják a koalíciós kormányra nehezedő politikai nyomást. Stuttgart központjába 3000 traktorral érkeztek a gazdák a tiltakozó gyűlésre. Elmondták, csalódtak a politikában. Követelik a mezőgazdasági gázolaj-visszatérítés fenntartását, nem kielégítő kompromisszum számukra, hogy nem azonnal, hanem csak fokozatosan szüntetik meg ezt a fajta gazdáknak nyújtott támogatást.
A Verdi szakszervezet figyelmeztető sztrájkra szólította fel a repülőterek biztonsági alkalmazottait.
Nélkülük az utasok nem eshetnek át a repülés előtti biztonsági ellenőrzésen. A Berlin-Brandenburg (BER) repülőtér minden utasszállító repülőgép csütörtöki indulását törölte. Az érkezőket is érintheti a figyelmeztető sztrájk. A BER szerint erre a napra eredetileg körülbelül 170 fel- és leszállást terveztek csaknem 50 000 utassal. A hamburgi, brémai, hannoveri, kölni, düsseldorfi, lipcsei, drezdai, erfurti, frankfurti és stuttgarti repülőterek dolgozói is sztrájkba lépnek. A Verdi a kollektív szerződések tárgyalásain 2,80 eurós béremelést akar elérni.
Pénteken a berlini mellett szinte az összes többi szövetségi államban is tömegközlekedési figyelmeztető sztrájkot hirdetett a Verdi szakszervezet – írja a Berliner Zeitung. Ez országszerte több mint 130 városi és kerületi önkormányzati céget, valamint összesen 90 ezer alkalmazottat érint. A magasabb bérekről és fizetésekről nem folynak tárgyalások, ezek majd 2025 elején lesznek terítéken. Most azt akarják elérni, hogy a végállomásokon négy perc helyett tíz perc legyen a fordulási idő, évi 500 eurós szabadságpénzt és 33 nap szabadságot követelnek minden dolgozónak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.