Pár órával a repülőgép indulása előtt kapott kellemetlen e-mailt több tucat magyar, törölték a járatukat Madridból Budapestre. Volt, akit már a reptéren ért a letaglózó hír.
„Madridon keresztül utaztunk a férjemmel Gran Canariára, és már odafelé is izgultunk, mert tudtuk, hogy a légi irányítók sztrájkolnak. Végül ezt elhalasztották, de tartottunk attól, hogy amikor majd visszafelé jövünk, szintén Madridon keresztül, megjárhatjuk” – mesélte az olvasónk, Csilla, aki január 6-án indult haza a Kanári-szigetekről. Napközben érkeztek meg a madridi repülőtérre, ahonnan este 20 óra 15 perckor indultak volna tovább Budapestre egy Wizz Air-géppel.
Amikor megérkeztünk a madridi reptérre, és még utána is órákig, az volt kiírva, hogy időben fog indulni a gépünk Budapestre. Így nyugodtan ebédeltünk meg és vásárolgattunk a repülőtéren, amikor délután 3 óra körül kaptam egy e-mailt, hogy késni fog a járatunk. Sőt, egy órával később már arról jött levél, hogy törölték a gépet
– emlékezett vissza a kellemetlen pillanatokra az utas, aki azonnal elkezdett telefonálgatni. Mivel applikációban vette a repülőjegyeket, volt lehetősége ingyenesen átfoglalni magukat egy következő járatra. Ám amikor ezt megpróbálta, már csak 3 szabad hely volt a másnap induló gépen. Sőt, mire ki akart fizetni belőle kettőt a bankkártyájával, már lemaradt róla, megtelt a járat.
A törlés egyébként azért volt meglepő az utasok számára, mert nem volt köze semmiféle sztrájkhoz. A gép, ami hazahozta volna őket, időben elindult Budapestről Madridba. Visszafelé azonban nem őket, hanem egy reggel meghibásodott járat utasait hozta haza a magyar fővárosba. A járat eredeti utasai pedig mindannyian kint ragadtak.
„Végül az Iberia légitársaság másnapi járatára sikerült két jegyet foglalnom. Közben megtaláltuk a reptér központi ügyfélszolgálati pultját – mivel a Wizz Airnek Madridban külön nincsen –, ahol már 10-15 ember állt ugyanezzel a problémával. Kitöltettek velünk egy papírt, hogy szeretnénk-e szállást és vacsorát, természetesen díjmentesen. Közben megérkezett a járat többi utasa is, és egy órán belül két busz érkezett értünk, ami egyenesen egy kis lakóparkba vitt. Ott külön-külön egy-egy lakást kaptunk” – mesélte olvasónk, akiket másnap reggel szintén ingyen vittek vissza a reptérre.
A törölt járat árát még aznap visszakapta a Wizz Air internetes felületén. Hazaérve megigényelte a fejenként 400 eurós kártérítést, amit három napon belül szintén jóváírtak a számláján. Sőt, még folyamatban van, hogy az Iberia gépére megvásárolt jegyek árából is visszakapjon valamennyit. Legalább a különbözetet, amennyivel többe kerültek, mint a törölt járatra vásárolt jegyek.
Nagyon elégedett vagyok az eljárással. A sok negatív komment és panasz, amit eddig hallottam a Wizz Air járattörléseivel kapcsolatosan, szerencsére, mi nem tapasztaltuk.
20 évig dolgoztam a Malévnél, és éppen kártérítésekkel foglalkoztam a Nemzetközi Elszámolási Osztályon, így tudom, hogy ennek mi a menete. De hozzá kell tenni, hogy aki nem tud angolul és nincs pénze, nem tudom, hogyan intézte ezt el” – tette hozzá olvasónk, aki amiben tudott, segített a madridi reptéren azoknak a magyaroknak, akik szintén kint ragadtak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.