"Megéri 2 perccel hamarabb odaérni, mint soha többé? – újabb emberéletet követelt a debreceni halálszakasz

debrecen
PUBLIKÁLÁS: 2023. december 08. 15:30
Hiába történnek sorra tragédiák a vonalon, a környékbeliek mégis tiltott helyen próbálnak átkelni a vasúti síneken. Pedig felüljáró is van a közelben, de időt akarnak nyerni - ami néha valakinek az életébe kerül.

Egy hét alatt kétszer is gázolt a vonat Debrecen belterületén, másodjára Debrecen és Apafa között, a Faraktár utcai felüljárónál. Kedden délután a Nyírség IC Debrecen-Csapókert és Apafa között ütött el egy embert, aki a helyszínen életét vesztette. Csütörtökön reggel a Faraktár utcai felüljárónál gázolt a vonat, a középkorú férfi a helyszínen az meghalt.

Beláthatatlan ez a szakasz, mégis rengetegen kelnek itt át Fotó: Tóth Imre

Öngyilkos szakasz

Egy internetes kommentelő egyenesen öngyilkos szakasznak nevezte a Debrecen megálló és Apafa megálló közötti részt: „Az utóbbi 15 évben vagy 30 embert segített a túloldalra a vasút Apafa és Debrecen között...” – írta a férfi. Nem túlzott, valóban rengeteg vonatgázolás történik a városnak ezen a részén. A helyiek szerint azonban nem mindegyik esetben öngyilkosságról van szó, sokan ugyanis tiltott helyen sietnek át a síneken.

Még a kerítést is átvágták

Egy, a Faraktár utcai felüljáró közelében élő hölgy például arról számolt be, hogy a saját szemével szokta látni, ahogy az emberek a síneken kelnek át, és így kikerülik a felüljárót. 

"Itt lakunk és mindennap azt látom, hogy fiataltól az idősekig áthaladnak a síneken. 

A kanyarban van ez a rész, nagyon veszélyes! 

Eddig annyit tettek, hogy kerítést húztak, amit tönkretettek, így szabad átjárásuk van az embereknek" – írta a hölgy. Más is arról számolt be, hogy már két helyen is kibontották a kerítést, hogy szabadon átjárhassanak a síneken.

Borzalmas a statisztika

A Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vonal debreceni szakasza tele van beláthatatlan részekkel, a leggyakoribb vonat pedig ezen a szakaszon az InterCity, ami nagy sebességgel közlekedik. Így elég valószínű, hogy tényleg nem öngyilkosságok, inkább balesetek történnek gyakran ezen a szakaszon. És hogy mennyi? Rengeteg! 2011 októberében, 2014 márciusában, 2016 májusában, 2016 júliusában, 2018 novemberében kettő is, 2019 decemberében, 2020 októberében, 2021 decemberében és ezen a héten kétszer is gázolt itt a vonat – és ezek csak az interneten gyorsan elérhető adatok.

Felesleges kockáztatni az életünket néhány percért  Fotó: Tóth Imre

Egy életre szóló trauma a mozdonyvezetőnek

Rengetegen a mozdonyvezetőt sajnálják, aki a gázolásoknál egyszerűen tehetetlen. 2022 májusában a MÁV a mozdonyvezetők nyílt levelet tettek közzé, autósokat, gyalogosokat, kerékpárosokat szólítottak meg. „Mit érez a mozdonyvezető, amikor a vasúti átjáróban meglát egy autót, teherautót, kerékpárost vagy gyalogost? Elsősorban tehetetlenséget. Gyorsfékezünk, de a vonat fékútja többszáz méter. Ez az egyetlen lehetőségünk, és nagyobb jármű esetén – ahogy tanították az idősebb, rutinos mozdonyvezetők - a géptérbe szaladni, hogy túléljük az ütközést” – írták levelükben, amiben mindenkit arra kértek, hogy járjon el körültekintően a vasúti átjárókban, sínek mentén. „Megéri 2 perccel hamarabb odaérni bárhová, mint soha többé?” – teszik fel a kérdést a mozdonyvezetők. Érdemes lenne a debrecenieknek is feltenniük maguknak a kérdést: megéri a síneken kikerülni a felüljárót, hogy két perccel hamarabb odaérjenek valahová? A Debreceni Képeslapok blogoldal a második tragédia után a helyszínen járt, ahol azt tapasztalták, hogy az emberek ugyanúgy a síneken kelnek át. Az erről szóló beszámolót itt lehet elolvasni

 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.