
Derült égből a villámcsapás erejével hatott, hogy kivezették a 480 forintos üzemanyagárstopot Magyarországon, a döntést a kormány a brüsszeli szankciók negatív hatásával indokolta. Súlyosbította a helyzetet természetesen az is, hogy az import kiesése miatt a MOL-ra hárult gyakorlatilag a teljes piac ellátása. Emellett a helyzetre rátett egy-egy lapáttal a százhalombattai finomító műszaki problémája, valamint a tankolási pánik.
Magyarországon soha nem látott mértékű többletfogyasztás volt tapasztalható az elmúlt időszakban, ami még Európában is rendkívül kirívónak számított
– mondta a Bors megkeresésére Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség elnöke. A szakértő szerint az idei fogasztás már most meghaladta a tavalyi év egészét, így muszáj volt lépnie a kormánynak a helyzet kezelése érdekében.
Arra a kérdése, hogy mikor állhat helyre a hazai üzemanyagellátás, Grád Ottó azt mondta: napokon belül lényeges javulásnak lehetünk majd szemtanúi, ám ahhoz, hogy teljesen normalizálódjon a helyzet, hónapokra lesz szükség.
Elsősorban ismét el kell érni, hogy a stratégia készletek újra elérjék a törvényileg előírt 90 napos ellátást biztosító szintet. A szakértő szerint:
Európai összehasonlítás alapján, arányaiba véve soha nem látott mértékű többletfogyasztás volt tapasztalható hazánkban.
Azt, hogy mikorra állhat helyre a hazai üzemanyag ellátás, még korai megmondani. Hernádi Zsolt, a MOL vezérigazgatója szerint 1-1,5 hónap kellhet az ellátási helyzet normalizálódásához. A zavartalan működést nagymértékben befolyásolhatja, az is, hogy miképp tud helyreállni az import. Eddig a Mol 70 százalékát adta a magyar ellátásnak, és 30 százalék volt az import.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.