A 2020. szeptember 4-én reggel befutott segélyhívás szerint buszmegállóba hajtott egy jármű és több embert - köztük gyerekeket is - elsodort. A mentőegységek - rohamkocsik, mentőhelikopterek, rendőr-, és tűzoltóautók - egymás után érkeztek a 441-es út Hetedik dűlő közelében lévő szakaszához.
A helyszíni szemle adatai szerint egy balra kanyarodó jármű szándékát vehette észre későn a Cegléd felől Nagykőrös irányába mögötte közlekedő kisteherautó sofőrje. Az ütközés elkerülése érdekében tett hirtelen kormánymozdulat után letért az útról, az ott lévő buszmegállóba hajtott, elsodorta a főként iskolába tartó várakozókat, majd egy fának csapódva megállt - számolt be róla a rendőrség.
A baleset következtében ketten - egy 25 éves, nyársapáti nő és 9 éves kisfia - meghaltak, egy 9 éves kislányt életveszélyes, egy 7 éves kisfiút, egy 16 éves fiút, valamint a buszmegállóba hajtó, 32 éves sofőrt - súlyos sérüléssel vittek kórházba.
Az életmentés, a sérültek ellátása és elszállítása után kezdetét vette a helyszíni szemle, amelyen igazságügyi balesetelemző és a járási ügyészség közlekedési csoportvezető ügyésze is részt vett, a büntetőeljárást a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztálya indította meg halálos közúti baleset okozása vétségének gyanúja miatt.
A kisteherautó sofőrjét 2020 novemberében gyanúsították meg a bűncselekménnyel. A férfi részletesen vallott azokról a körülményekről, amelyekre emlékezett. E szerint az előtte fékező autó miatt lassított, kocsija szitálni kezdett és fának ütközött - a közte történtekkel akkor szembesült, amikor kitápászkodott az összetört járműből. Állítása szerint nem volt fáradt, nem volt rosszul. A gépkocsi fékberendezése ugyan nem működött tökéletesen, de mivel kisebb sebességnél nem volt problémája, nem gondolta, hogy ekkora baj lehet belőle.
A kirendelt igazságügyi orvosszakértők az elhunytak és a sérültek vonatkozásában is elkészítették szakvéleményüket.
E szerint a 25 éves anya az elütéskor bordatörést, tüdősérülést, mellüregi vérzést szenvedett, 9 éves kisfiának létfontosságú belső szervei roncsolódtak menthetetlenül.
A kórházba került gyerekekkel kapcsolatban a szakértő megállapította: a 9 éves kislány agyi sérülései, illetve a 16 éves fiú koponyaűri sérülése, valamint tüdőzúzódása maradandó fogyatékosságot és súlyos egészségromlást okozott.
Az igazságügyi gépjárműszakértő balesetelemzése szerint a közel 420 ezer kilométert futott, 20 éves kisteherautó üzemi fékberendezése, rögzítő féke és első futóműve kifogásolható műszaki állapotban, biztonságos közúti közlekedésre alkalmatlan volt. A vizsgálat nem tárt fel hirtelen bekövetkező műszaki hibát, feltárt viszont karbantartási hiányosságokat: kopott fékrendszer, hatástalan rögzítő - egyben biztonsági fék.
A baleset idején biztonsági övét az ülés mögött szabálytalanul rögzítő sofőr nem ivott, nem lépte túl a megengedett sebességet, a buszmegállóba 54-58 km/h-val sodródott be. A szakértő szerint megfelelően működő fékrendszert használva vész-, és intenzív fékezéssel az előtte kanyarodni szándékozó gépkocsi hátsó része előtt megállhatott volna. Az előírásszerű műszaki állapot és a figyelmes vezetés kombinációjával elkerülhető lett volna a tragédia.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztálya a halálos közúti baleset okozása vétségének megalapozott gyanúja miatt folytatott eljárást befejezte, az iratokat átadta az ügyészségnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.