Rosszul lettek az utasok: Elfogyott a friss levegő az órákat késő budapesti vonaton

Rosszul lettek az utasok: Elfogyott a friss levegő az órákat késő budapesti vonaton

friss
PUBLIKÁLÁS: 2022. július 28. 17:30
Volt aki hat óra késéssel ért haza Budapestről és közben megismerhette a vonatozás sötét oldalát is.

Kedden fél négykor indult a Keleti pályaudvarról a Bécsen át Münchenbe tartó Railjet. Épp hogy a vonat elhagyta Budapestet, még Biatorbágy előtt, a nyílt pályán megállt a jármű. Az utasok szerencsétlenségére viszont pont egy olyan helyen, ahol mindkét oldalon magas falak határolják a vasúti pályát. Nem volt térerő, és senki sem tudott semmit arról, hogy miért álltak meg. 

Végül körülbelül fél óra múlva jött a kalauz, és közölte, hogy leszakadt a felsővezeték, előttük pedig egy tehervonat áll a pályán, előreláthatóan 2-3 óra múlva érkezik egy dízelmozdony, ami visszavontatja majd a személyvonatot Kelenföldre. 

A vonaton azonban nem volt áram, így nem működött a klíma sem, az ablakokat pedig nem lehetett kinyitni. Hatalmas hőség volt, a vonaton a nagy meleg miatt a levegő is elfogyott, emiatt többen is rosszul lettek. Ekkor pánik tört ki az utasok között és kérték a kalauzt, hogy nyissa ki az ajtókat, de hiába.

Végül egy szolgálaton kívüli rendőrnő állt a felháborodott utasok pártjára: felmutatta az igazolványát és felszólította a kalauzt, hogy nyissák ki az ajtókat. Ezek után végre kinyitották a kocsiajtókat, majd kitámasztották a belső átjárók ajtajait, ettől enyhült a meleg és végre levegőhöz jutottak az utasok. Bár ez valamennyire segített az ott rekedt emberek helyzetén, még így is embertelen körülmények uralkodtak. Az utasok a vécéket sem használhatták, a vonaton lévő büfé is bezárt, csak annyi vizük és élelmük volt, amit magukkal vittek. Közben a mellettük lévő másik sínpáron haladtak a vonatok.

 Többen le is szálltak, és elindultak gyalog Biatorbágyra.

Két órával később végre megérkezett az felmentősereg egy dízelmozdony képében, de időközben kiderült, hogy a railjet mögött egy másik tehervonat is áll a vasúti pályán. Így a nemzetközi járat két tehervonat közé szorult. A dízelmozdony végül a tehervonatot és a személyvonatot egyszerre kezdte el visszafelé húzni, nagyon lassan, Budaörsig. Ott átállították a másik sínpárra a vonatot, és végre elindulhattak Győr felé.

Az embert próbáló helyzet azonban még nem ért itt véget, mert Bicskén az utasokat átszállították egy Intercity-szerelvényre. Csak jóval este kilenc óra után érkeztek Győrbe, ahol csupán azért tudták a szerencsétlen utasok elérni a szombathelyi vonatot, mert az egész vonalon hatalmas késéssel közlekedtek a szerelvények.

A MÁV hivatalos oldalán adott tájékoztatást a történtekről, a felsővezeték-szakadás után óránként, két óránként közöltek friss információkat. Mint írták, Budaörs és Biatorbágy között egy tehervonat áthaladása közben leszakadt a felsővezeték, így a vonalon nem volt vonalfeszültség. A Keleti pályaudvarról 15:30-kor München felé elindult 68-as Railjet járat haladt a balesetben érintett tehervonat mögött, amit közben utolért a következő tehervonat, így a Railjet két tehervonat közé szorult. A vasúttársaság egy dízelmozdonyt küldött a helyszínre, ami a Railjet-szerelvényt és a mögötte várakozó tehervonatot összekapcsolva húzta vissza Budaörsig. A Railjet Budaörstől Bicskéig a másik vágányon közlekedett, onnan utasai a Bicskéről Sopronba induló Soproni Közgáz IC-vel (IC 946) utazhattak tovább Győrig. A vezetékszakadás következtében több járat is kimaradt, köztük több nemzetkeközi vonat is, az elindult járatokon és a szárnyvonalakon 60-120 perces késésekkel kellett számolni. 

A MÁV időközben eltávolította ezeket a közleményeket a hivatalos honlapról.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.