WizzAir

Megérkezett a segítség: ma délután hazatérnek a lutoni reptéren rekedt utasok

friss
PUBLIKÁLÁS: 2022. július 20. 15:26
Több újság és hírportál is beszámolt arról az esetről, ami miatt több magyar napok óta a lutoni reptéren rekedt.

Hétfőn este körülbelül két tucat ember szeretett volna hazarepülni az angliai Lutonból Budapestre, de a WizzAir járatukat először elhalasztották, majd törölték.

Angliában hétfőn megdőlt a melegrekord, és emiatt a közlekedés is teljesen megbénult. Állítólag még az aszfalt is megolvadt, emiatt zárták le a repteret néhány órára.

Viszont míg a többi légitársaság taxit és szállást intézett a károsultaknak, a WizzAir semmit sem tett.

Az emberek értetlenül, étlen és szomjan bolyongtak a reptéren, bármiféle információ nélkül.

Este 10-11 között olyan volt a belső rész, mint valami apokalipszis. Hömpölygött a tömeg az egész reptéren. M16-osokkal felszerelt rendőrök jöttek. Mindenhol izzadság fojt, még a falon is, sőt, hűtés sem volt az épületben. Semmi infót nem adtak, küldték az embereket a reptér egyik végéből a másikba. Az EasyJet, Tui, stb...társaságok azonnal hoztak személyzetet intézkedni. A Wizz Air senkit– írja az egyik csalódott utas kommentben.

Kedden már a vonatok sem közlekedtek a kánikula miatt, a repülés pedig esélytelennek bizonyult, mindeközben a Magyar Konzulátus próbált megoldást találni arra, hogy az embereket haza tudják szállítani. Több mint 40 óra ébrenlét után viszont végre megérkezett a segítség, a csapat szállást kapott a reptér melletti hotelben, ahol végre kipihenhették a fáradalmakat, illetve ma délutánra egy mentesítő járatot is indítottak értük.

Az egyik károsult lapunknak elmondta, hogy pozitívan csalódott a Magyar Konzulátusban, mivel ők mindent megtettek azért hogy segítsenek és hogy mindenki minél hamarabb épségben hazajusson.

A Wizz Air lapunknak elmondta, hogy az Egyesült Királyságot sújtó extrém időjárási viszonyok miatt összesen öt magyar érintettségű járatát volt kénytelen törölni. A szokatlan meleg miatt a London-Luton repülőtér kifutópályái alkalmatlanná váltak a le- és felszállásra, így az utasok biztonsága érdekében a repteret lezárták a légiforgalom elől.

A Wizz Air a járattörlések után megkezdte a Londonban rekedtek számára a szállás szervezését, de mivel az extrém időjárás más légitársaságok járatait is érintette, tájékoztattuk utasainkat, hogy amennyiben tudnak saját maguknak szállást foglalni, az ezzel járó extra költségeket (szállás, reptéri transzfer) a Wizz Air utólag megtéríti számukra, ezen felül a légitársaság utasainak többféle lehetőséget is felkínált.

– írják közleményükben. 

Elmondták, hogy bár a járatok törlése a légitársaság hibáján kívül történt, a Wizz Air az utasok hazajutásának megszervezésében is segítséget nyújtott: a reptér megnyitása után megkezdte a hazaindulás megszervezését, megvizsgálva minden lehetséges megoldást. Miután Luton repülőtér kifutópályáinak használata ismét biztonságossá vált, a WIZZ jelentős operációs szervezésnek köszönhetően ma (szerdán) délután 15.00 órakor mentesítő járatot indít Budapestről London-Luton repülőterére, ahonnan a gép a Londonban rekedt utasokkal még mai napon, helyi idő szerint 17:20-kor vissza is tér Budapestre.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.