A 38 éves férfi a szinkronstúdiók mélyéről szabadult ki a természetbe 8 évvel ezelőtt, hogy hajóbérlő vállalkozást indítson a magyar tengernél: cége a Balaton egyik örökzöld patinával tündöklő gyöngyszemét, Füredet erősíti mintegy 30 járművet számláló flottájával.
– Egyszerűen megcsömörlöttem a fővárosi léttől, és mivel a versenyszerűen űzött vitorlázás nyomán életre szóló szerelmemmé vált a Balaton, gondoltam, annyit itt is meg kell tudnom keresni, mint a szinkronnal – mesélte Botond, aki akkoriban egy barátja lepusztult faházában kezdte meg új életét, két nappal később pedig már oktatói állása volt Csopakon.
– Ott kezdtem a vitorlázó edzői munkát, majd később 3 éven keresztül folytattam Földváron, míg meg nem vettem az első saját vitorlásomat. Ez volt a cég első hajója is egyben, így azóta is nagy becsben tartom – magyarázta a férfi, hozzátéve, hogy a mai napig ennek a hajónak a fedélzetén mutatják be a vitorlázás alapjait és fizikai törvényszerűségeit az érdeklődőknek.
- Nálunk csak egy gumicsónakon van belsőégésű hajtómű, egyébként kizárólag elektromos és vitorlás hajókat adunk bérbe: kapitánnyal vagy anélkül – fejtette ki Botond.Ennek értelmében bárki maga is elvihet egy-egy járművet, amennyiben rendelkezik hajóvezetői engedéllyel, melynek érvényességét minden esetben még a kikötőben ellenőrzik a munkatársak.
Komoly radarrendszer is segíti a manőverezést.
– A műszerek a navigáláshoz szükséges pontos koordinátáink mellett szinte fotórealisztikusan mutatják meg, mi is van alattunk: jelenleg épp egy hínáros terület felett siklunk, de a monitoron az esetleges sziklák is jól láthatók – árulta el a „kapitány”.
Mi egészen Tihanyig merészkedtünk a géppark egyik elektromos hajójával.
– A jármű kapacitása a sebesség növelésének megfelelően csökken: 5 kilométer per órával 10 óra alatt akár az egész keleti medence bejárható, míg 6 kilométer per órára növelve a tempót csupán 6-7 órányi kaland áll előttünk a következő töltésig – ecsetelte a szakember, aki a sétahajóztatás mellett ugyanúgy viszi vízre a pecásokat, mint a bulizni vágyókat.
– Itt minden szezonfüggő, vagyis a kánikulában az élményekre koncentrálunk, míg az ősz és a tavasz inkább a horgászaté – mondta el Botond, akinél a 80 és 250 ezer forintos bérleti árak között számtalan típusú és hangulatú út választható.
– A járműveink zöme annyira nívós, hogy bizonyos darabok alig pár hónapja érkeztek ide egyenesen a gyárból. Ezen például 6 személy is képes kényelmesen aludni – mutatott a mellette ringó apróbbacska jachtra Botond, aki egyáltalán nem vágyik vissza a sötét stúdiók szűkös termeibe.
– Mivel a kasszasikerek folytonosságát mindig is szívükön viselték a forgalmazók, az Avatar 2 szinkronjára biztosan felutazom majd, de ez egyszeri és kizárólagos alkalom lesz. Meg persze egy jó buli – zárta beszélgetésünket az „új ember”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.