Petíciót indítottak a környékbeliek: A halálsarok évtizedek óta szedi áldozatait, mégsem történik semmi

Petíciót indítottak a környékbeliek: A halálsarok évtizedek óta szedi áldozatait, mégsem történik semmi

baleset
PUBLIKÁLÁS: 2021. augusztus 16. 07:30
Húsz éves problémára keresnek megoldást a pestszentimrei lakók, elkeseredésükben petíciót indítottak, miután a Szaniszló Sándor (DK) vezette önkormányzat nem képes felszámolni a Szálfa utca - Lőrinci úti kereszteződést, az úgynevezett halálsarkot. Ezen az útszakaszon volt olyan hét, amikor öt baleset is történt.
Bors

Pestszentimrén, a Lőrinci út és a Szálfa utca kereszteződésében egy kisbusz elsőbbségadás nélkül hajtott át, emiatt személyautóval ütközött. A vétlen sofőr súlyos sérülésekkel került kórházba. Ez a baleset júliusban történt, és nem az egyetlen volt.

Előfordult olyan is, amikor a sofőrt a fáról kellett leszedni, vagy autóból kivágni. 

Azt mondják a környékbeliek, hogy van olyan hét, amikor szinte naponta egy vagy akár kettő ütközés is történik, és van olyan hét, amikor megússzák a csattanásokkal, sikollyal, elborzasztó szituációkkal járó karambolokat. Nem is beszélve arról, amivel ez jár. A helyszínre rendszeresen kivonul a rendőrség helyszínelni, a mentő is kiérkezik és a tűzoltóság is áramtalanítja a járművet, illetve szinte kivétel nélkül nagy mennyiségben kerül szennyeződés az úttestre. A legrosszabb persze az, hogy emberek sérülnek meg, ki súlyosabban, ki könnyebben. Ráadásul nehezíti az általános közlekedést, hogy a balesetek idején forgalomkorlátozás lép életbe átmenetileg. Emiatt a buszok (284E, 184-es) sem tudnak úgy haladni, hogy betartsák a menetrendet.

De mi a baj ezzel a kereszteződéssel?

Azt mondják a balesetek zöme gyorshajtás miatt, illetve figyelmetlenségből fakad. A Metropol helyszíni szemléjéből is kiderül, hogy a Szálfa és a Lőrinci út sarka nem teljesen derékszögű, ahogyan az általában lenni szokott, és a sofőr nem látja be a kereszteződést úgy, ahogy az szükséges volna. Ráadásul a Lőrinci úton egy emelkedő is megelőzi azt, ami miatt az ott haladó autó sebessége is nagyobb lesz, a fák pedig szintén takarják a kereszteződést.

Nincs más út csak a lakossági aláírásgyűjtés

A közelben lakók már sokszor jelezték a problémát az önkormányzatnak, de eddig nem történt előrelépés az ügyben. A petíció indítója 22 éve él a helyszín mellett, az ablakból pont rálát a kereszteződésre.

Még óvodás koromból is vannak emlékképeim az itteni balesetekről, de az utóbbi tíz évben és főleg nyáron egyre több karambol fordul elő” – meséli tapasztalatait a Metropolnak Banitz Boglárka.

Nemrég egy éles sikolyt hallottam, kinéztem és egy citroen repült a levegőben, végül fejre állt. Félelmetes volt! Két hete a tűzoltók vágtak ki a kocsiból egy áldozatot, a sofőrt pedig a mentő vitte el” – folytatja.

A petícióval azt szeretnénk elérni, hogy az önkormányzat építsen körforgalmat, vagy helyezzen ki lámpákat. 

A petíciót itt tudod aláírni, amennyiben támogatni szeretnéd a kereszteződés rendezésének ügyét.

A helyi baloldali vezetés kampányelemként tekint az ügyre

A helyi kezdeményezés hírére Ferencz István önkormányzati képviselő (DK) látszólag pozitívan reagált egy posztban, ugyanakkor türelmet kért pénzhiányra hivatkozva, és kilátásba helyezte a 2022-es választást. Mindez azt feltételezni, hogy a baloldal által vezetett XVIII. kerületi Önkormányzat inkább hagyja megtörténni a baleseteket, és teszi ki veszélynek a kerületieket is, mint sem, hogy pénzt csoportosítson át a helyzet megoldására.

Korábban már történt lépés az ügyben

„Mi a legutóbbi választások előtt elkezdtük vizsgálni a megoldást, de 2019 után, már nem tudtuk folytatni. Azt viszont szerettük volna elérni, hogy a jelenlegi vezetés, tervezze be az önkormányzat 2021-es éves költségvetésébe a körforgalom megépítését” – ezt már Dr. Lévai István Zoltán, a XVIII. Kerületi Önkormányzat Fidesz-KDNP-s képviselője mondta el, aki tájékoztatott arról is, hogy a javaslatukat a baloldali többségű testület lesöpörte és azóta sem történt semmi az ügyben.

„Ha igazán akarná a városrész vezetése, akkor a kerület teljes egészében is átvállalhatná mind a tervezés, mind a megvalósítás részleges vagy teljes költségét, annak ellenére, hogy ez alapvetően fővárosi feladat lenne” – hangsúlyozta Dr. Lévai István Zoltán. A képviselő a műszaki információkat is elárulta:„Ha lámpák kihelyezésében gondolkodnánk, akkor az legalább 50 millió forintot jelentene az önkormányzatnak, ha körforgalomban, az ennek minimum a duplája. Tehát nem akkora összeg, ami csődbe sodorná sem a kerületet, sem a fővárost. A lámpák esetében torlódásra kell számítani, ezért lenne jobb a körforgalom. Utóbbi megépítéséhez viszont, tulajdoni viszonyokat kellene rendezni, ami időigényes és valószínű valamennyi erdőcserére is szükség volna, ezért is fontos, hogy mihamarabb útnak lehessen indítani a tervezést és majd a kivitelezést. Reméljük, a megoldással nem vár a baloldali vezetés a választásokig, mert ez azt jelentené, hogy politikai haszonszerzésből cselekszik és nem a lakosság érdekeit képviseli. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.