Időpontfoglalás nélkül intézkedhet a kormányablaknál – kiemelt ügy lett a védettségi igazolvány

Időpontfoglalás nélkül intézkedhet a kormányablaknál – kiemelt ügy lett a védettségi igazolvány

vakcina
PUBLIKÁLÁS: 2021. május 05. 09:30
Múlt szombattól különösen fontos lett, hogy ott legyen a zsebünkben a védettségi igazolvány, hiszen a védettek előtt újra kinyílt a világ, számos lehetőséghez hozzájutottak. Előfordul azonban, hogy valaki késve kapja, vagy nem arra a címre, amire számít. És persze el is hagyhatjuk. Mi ilyenkor a teendő?
Bors

Online is tehet panaszt

Több mint 4,2 millió védettségi igazolványt gyártottak már le hazánkban. A plasztik a lakcímkártyán szereplő tartózkodási helyre, ennek hiányában az állandó lakcímre kézbesítik. Ne ajánlott levelet várjon, egyszerűen bedobja a postás egy borítékban.
Ha a jogosult határidőn belül, vagyis 8 napon belül nem kapja kézhez az igazolványt, vagy elhagyta, netán megváltozott a neve, mert mondjuk férjhez ment, akkor az interneten is bejelentheti a problémáját. Külön erre az ügyintézésre szól egy speciális űrlap, ami a Magyarorszag.hu oldalon érhető el. Ezt a Koronavírus elleni védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügybejelentés aloldalon találja. Fontos, hogy az ügyintézéshez ügyfélkapu-regisztrációval kell rendelkezni. Ha biztosra menne, akkor emailt is írhat, és jelezheti a hiányt a [email protected] email címen.

Ha úgy dönt, hogy mégis inkább személyesen érdeklődne, akkor a kormányablakokat is felkeresheti.

Kiemelt ügy lett a kormányablakban

E hét hétfő óta előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetők a védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés céljából a kormányablakok. A hivatal minden esetben kivizsgálja, hogy miért nem érkezett meg például a kártya, ha az a probléma, mindegy, hogy online vagy személyesen intézi. Személyesen azonnal el tudja mondani az ügyintéző, hogy elkészült-e már az igazolvány, hová kézbesítették, de pótlás esetén a kártya legyártásáról is intézkedik.

Fizetni kell a cseréért

Védettségi igazolványt nem állítanak ki kormányablakokban, tehát annak elvesztése, vagy cseréje nem orvosolható azonnal, ugyanis a kézbesítése minden esetben postai úton történik. A pótlás, a csere 3 ezer forintba kerül, melyet a Budapest Főváros Kormányhivatala 10023002-00301253-00000000.

Csekkolhatja a vakcinafelvétel beadását

Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér weboldalon van lehetőség arra, hogy leellenőrizzük, hogy rögzítették-e a védőoltás beadását. Ugyanis, ha valaki nem kapja meg a kártyát, az okok között lehet az is, hogy az oltó orvos nem rögzítette a rendszerbe az oltást. Az EESZT-be ügyfélkapus regisztrációval lehet belépni. Itt az Ellátások menüpontot kell keresni, ahol megtalálható az Eseménykatalógus. Itt kell szerepelnie annak, hogy megkapta az illető az oltást. Ha nincs felvezetve a rendszerbe, akkor a hibát az oltópontnak vagy a háziorvosnak szükséges jelezni.

Nincs lejárati dátum az oltottakén

Az oltottak esetében a kártyának nincs lejárati határideje, míg a fertőzésből való felgyógyulással megszerzett védettségi igazolvány érvényessége a gyógyulást követő 6 hónap. Az igazolvány kiállítására azok esetében is lehetőség van, akik tudtukon kívül esetek át a fertőzésen. Ők az okmányt személyesen vagy a www.magyarorszag.hu oldalon keresztül kérelmezhetik 3000 forint ellenében, valamint egy olyan, akkreditált labor által kiállított lelet bemutatásával, amely igazolja, hogy az érintett szervezetében jelen van a koronavírus elleni védőanyag. A kártya érvényességi ideje ez esetben az ellenanyag jelenlétét kimutató vizsgálat dátumát követő négy hónap.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.