Tudta, hogy azért ülhet kényelmesen a lakásában, mert XIV.Lajos király egyszer elszégyellte magát? Bizony, ilyen izgalmas történetek állnak otthonaik egy-egy használati tárgya mögött. A Metropol összegyűjtötte a legfurcsábbakat.
Angliában, amíg nem mindenki engedhette meg magának, hogy otthon ébresztőórája legyen, a gyári munkások felbéreltek valakit, aki 1 pennyért minden reggel, időben bekopogott az ablakon.
Egykoron ezt az evőeszközt erkölcstelennek tartották és úgy vélték egy csöppet sem higénikus. Mindez abból eredt, hogy kezdetben a villáknak csak két foga volt, ezért úgy nézett ki, mint a festményeken az ördögök farka vége. Széles körben a reneszánsz idején, Itáliában terjedt el a használatuk, mikor nagyon népszerűek voltak a szirupba áztatott szárított gyümölcsök, amiket lehetetlenség volt kézzel enni.
Az ókori görögök a testedzés után hideg vízet zúdítottak magukra, mondván az sokkal egészségesebb, mint meleg vízben ücsörögni. A középkorban, egészen az 1700-as évekig a korabeli orvosok tiltották is a fürdözést, mert úgy vélték, a meleg víz megnyitja a bőr pórusait, aminek következtében könnyebben bejutnak a szervezetbe a betegségek. Angliában a viktoriánus kor hozta el a fürdőkád iránti széleskörű rajongást.
XIV. Lajos királynak köszönhetjük ezt a mára már nélkülözhetetlen bútordarabot. Abban az időszakban a királyok, királynők és az udvartartásuk a bútoraikkal együtt utaztak kastélyról- kastélyra, ezért könnyű hordozhatóságuk volt a legfontosabb szempont. XIV. Lajos azonban egyszer nem tudta magával vinni a berendezést, és mikor látogatói érkeztek, nem tudta őket hellyel kínálni. Emiatt annyira szégyellte magát, hogy hátralevő életében ezt akarta kompenzálni azzal, hogy Versailles-i palotáját telezsúfolta kényelmesebbnél kényelmesebb bútorokkal.
A 18. századi Angliában még érte egy “támadás” a kanapét, mert provokatívnak miősítették, lévén a rajzokon mindig egy nő hevert rajta. Ennek ellenére minden tehetős család vásárolt magának ilyet, de gyakran kivitték a szalonból, ha vendégek érkeztek, és székekre ültették őket az erkölcs jegyében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.