Aktuális

A magyarok közel 80 százaléka nem tudja utólag azonosítani kártyás vásárlását

MTI

Létrehozva: 2021.02.03.

Magyarországon az ügyfelek közel 80 százaléka néha nem tudja utólag beazonosítani bankkártyás vásárlásait, és a kelet-közép-európai régióban is hasonló az arány - derül ki a Mastercard 11 ország részvételvével készített nemzetközi kutatásából.

A régióban a választ adók 77 százaléka számolt be arról, hogy vásárlásai egy részét nem tudja beazonosítania a tranzakció történetben.

Majdnem minden ötödik ember esetében ez gyakran vagy nagyon gyakran fordult elő. Ez a probléma a kártyabirtokosokat különböző módon érinti: 42 százalék aggódik, 30 százalék bosszankodik, 15 százalék elveszettnek érzi magát, 12 százalék pedig tehetetlennek.

Az adatok hasonlóak Magyarországon is:

a válaszadók 48 százaléka aggódik, 32 százalék bosszankodik, 17 százalék tehetetlennek és 7 százalék elveszettnek érzi magát a kialakult helyzet miatt.

A nemzetközi adatok szerint azok, akik nem tudják felidézni a vásárlást, a leggyakoribb megoldásként azonnal hívják a bankjukat (35 százalék) vagy ritkább esetben a kereskedőt (6 százalék). A magyarországi adatok szerint, míg a kártyabirtokosok 61 százaléka végül fel tudja idézni a vásárlást, 33 százalékuk legelőször inkább a bankját keresi fel, 11 százalékuk pedig a kereskedőt.

A magyar válaszadók 78 százaléka a kétes esetekben panaszt nyújt be bankjának.

Arról is tájékoztattak, hogy a Mastercard és az Ethoca új digitális banki megoldása részletes leírást ad a kártyás tranzakciók előzményeiről és ezáltal átláthatóbbá teszi a kártyabirtokosok számára vásárlásaik nyomon követését. A kibővített, átláthatóbb banki tranzakciótörténetet 2022-ig szabvánnyá szeretnék tenni a digitális banki csatornákon.

Mint írták, az átlátható információkkal nő a fogyasztók elégedettsége, továbbá megelőzhetőek az időigényes vitarendezési eljárások, amelyek a kapcsolatfelvétellel, a tranzakció ellenőrzésével és igazolásával együtt átlagosan 2 hétig is eltarthatnak.

A logo.ethoca.com oldalra minden kereskedő ingyenesen feltöltheti logóját, hogy az megjelenjen az online és a mobil banki csatornákon.

A felmérés résztvevői megerősítették: szeretnének részletesebb információkat kapni a vásárlások könnyebb és gyorsabb azonosításához. A magyar kártyabirtokosok számára a leghasznosabbak a közlemény szerint: a kereskedő neve (58 százalék), a vásárlás helye (38 százalék) és a kereskedő logója (35 százalék).

A kutatást 2020 novemberében a Kantar TNS végezte a Mastercardnak, 3300, 18-60 éves banki felhasználó segítségével, a következő országokban: Lengyelország, Ukrajna, Cseh Köztársaság, Magyarország, Románia, Görögország, Szlovákia, Ausztria, Bulgária, Ukrajna, Szerbia.

Ez is érdekelhet

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17162601_auto_resized.jpg
origo.hu

Megőrlülnek a vásárlók az IKEA 140 forintos akciójától

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17165519_auto_resized.jpg
borsonline.hu

Előre nem látott szuperrobbanás történt a Napban - ma érkezik a Földre a hulláma

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17165116_auto_resized.jpg
vg.hu

Csányi Sándor bejelentette: története legnagyobb bevásárlására készül az OTP – ugrik az árfolyam

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17158824_auto_resized.jpg
mindmegette.hu

Kivonul a Spar az országból? Itt a cég magyar elnökének válasza

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17166676_auto_resized.png
hirtv.hu

Gyermekvédelmi tüntetésre hívta követőit Magyar Péter + videó

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27484_resized.jpg?avcount=1714171211
origo.hu

Ezt még nem láthattad tőle! Till Attila többször elsírta magát

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27151_resized.jpg?avcount=1714171211
she.life.hu

A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27483_resized.jpg?avcount=1714171211
videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27468_resized.jpg?avcount=1714171211
origo.hu

A világ legjobb csapata újra Budapesten (hirdetés)

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

https://cdn.borsonline.hu/2024/04/JFNWf7mmWEpw5pefPCStAvMzjd1iDbJYH6M84_RYm3Q/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzExMmFlY2MyMzQxZTRhZDRiNmQ5MzllNDQzM2MyNWVi.webp
Veszélyes

„Sosem volt allergiás" – éjjel rohant a mentő a magyar tinilányért, rejtélyes tüneteket okozott az eper

https://cdn.borsonline.hu/2024/04/u7ptSj9iRCOm-kNdbpSuZodFbrk4Lvzph-Ia1iIi0h8/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ExOGMwZTBmNDM4ODQwNjk4NzZiYTk5YzgxNzBhNzQw.webp
Szívszorító

„Sírva közöltem vele a hírt" – meg vannak számlálva a 14 éves Melissza napjai